سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : 75949
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
مدیر کل میراث فرهنگی قم عنوان کرد؛

بازدید از موزه گنجینه آثار مراجع رایگان است

قم نيوز : یزدانی با اشاره به بازدید رایگان موزه مراجع گفت:در این موزه زندگینامه،لباس مراجع و سبک زندگیشان به نمایش درآمده است.
بازدید از موزه گنجینه آثار مراجع رایگان است
بازدید از موزه گنجینه آثار مراجع رایگان است
به گزارش قم نیوز حمید یزدانی،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: دو موزه مردم شناسی واقع در خانه تاریخی زند و موزه گنجینه آثار مراجع در ایام نوروز آماده بازدید علاقمندان است.

وی افزود: از ابتدای سال جدید روند بازدید از این دو مکان رو به افزایش بوده و این استقبال نشان دهنده جذابیت فرهنگ و سبک زندگی مردم قم قدیم است.

وی به آمار تفکیکی بازدید از این دو موزه اشاره کرد و افزود: روز اول فروردین ۱۷۹ نفر از موزه گنجینه آثار مراجع و ۹۷ نفر از موزه مردم شناسی، روز دوم فروردین ۲۴۹ نفر از موزه گنجینه آثار و ۱۹۶ نفر از موزه مردم شناسی، روز سوم فروردین ۱۷۸ نفر از موزه گنجینه آثار و ۵۱۰ از موزه مردم شناسی بازدید کرده اند.

یزدانی با بیان اینکه بازدید از موزه گنجینه آثار مراجع رایگان است تصریح کرد: در این موزه زندگینامه، سبک زندگی، لباس و آثار باقی مانده از آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری و ۱۲ عالم و مرجع پس از ایشان در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: بازدید از موزه مردم شناسی از طریق تور‌های قم گردی رایگان بوده در غیراین صورت نیازمند تهیه بلیط است، در این موزه که در محل خانه تاریخی زند است معرفی سبک زندگی، پوشش و وسایل زندگی، زیورآلات، هنر‌های دستی و… باقی مانده از مردم قم در دوران قاجار به بعد به نمایش گذاشته شده است.

یزدانی همچنین از بازدید ۲۴۵ بازدیدکننده غیرایرانی از این موزه در ایام نوروز خبر داد.

گفتنی است؛ موزه مردم شناسی واقع در خانه تاریخی زند خیابان چهارمردان کوچه ۱۷ و موزه گنجینه آثار مراجع واقع در میدان روح الله مقابل بیت امام (ره) همه روزه در ایام نوروز از ساعت ۹ لغایت ۱۹ آماده بازدید علاقمندان است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdnn05.yt0ko6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما