سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : 75974
منبع : خبرگزاری ايرنا

مدیرکل هواشناسی: 30 درصد بارش یک سال زراعی قم در 24 ساعت تامین شد

قم نيوز : مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به بارش روز گذشته، گفت: بیش از 30 درصد از بارش های یک سال زراعی این استان طی 24 ساعت تامین شد.
30 درصد بارش یک سال زراعی قم در 24 ساعت تامین شد
30 درصد بارش یک سال زراعی قم در 24 ساعت تامین شد
به گزارش قم نیوز مهران حیدری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم، افزود: تا صبح امروز 39.1 میلی متر بارش باران در قم ثبت شده و بیشترین بارش مربوط به روستاهای وسف، کهندان و فردو در بخش کهک به میزان 61.8 میلی متر بوده است.

وی اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد در برخی ایستگاه های باران سنج میزان بارش ها درحدود 15 میلی متر در ساعت بوده که برای قم عدد قابل توجهی است.

وی ادامه داد: میزان بارش های سال زراعی جاری قم تا روز گذشته نسبت به میانگین بلند مدت 40.6 درصد افزایش یافته است.

حیدری بیان کرد: در 10 سال گذشته بارش باران 199 میلی متر درقم کاهش یافته است و بر اساس آخرین گزارش مرکز خشکسالی درپایان بهمن، بسیاری از مناطق این استان با خشکسالی های شدید و بسیار شدید مواجه هستند و با وجود بارندگی های اخیر، خشکسالی قم جبران نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تا عصر امروز شاهد بارش هایی به ویژه در روستاهایی از جمله وسف خواهیم بود و این سامانه تمام مناطق قم را در برمی گیرد و تا امشب تداوم دارد که میزان بارش ها تا 20 میلی متر دیگر ادامه خواهد یافت.

وی افزود: بارش ها به سمت مناطق جنوبی حوزه آبریز قمرود کشیده شده و ورودی سد 15 خرداد به میزان 50 مترمکعب در ثانیه خواهد بود.

به گفته مدیرکل هواشناسی قم،دراردیبهشت ماه امسال نیز بارش های خوبی در این استان شاهد خواهیم بود.
جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران قم با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مرکز مدیریت بحران این استان برگزار شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcba9bz.rhbszpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما