چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۲۵
کد مطلب : 75984
منبع : خبرگزاری ايرنا

فرماندار قم: تخلف حادی در توزیع کالاهای اساسی قم صورت نگرفته است

قم نيوز : فرماندار قم گفت: کلیه کالاها و اقلام ضروری و اساسی شهروندان و زائران نوروزی توسط سازمان های صمت و جهاد کشاورزی به وفور توزیع، و تاکنون نیز گزارش حادی مبنی بر انجام تخلف های گسترده در نحوه عرضه دریافت نشده است.
تخلف حادی در توزیع کالاهای اساسی قم صورت نگرفته است
تخلف حادی در توزیع کالاهای اساسی قم صورت نگرفته است
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری در پایان چهارمین جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: کالاهایی مانند گوشت، مرغ، برنج، شکر و میوه توسط اتحادیه های مربوطه و وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی توزیع می شود، و تضمین های لازم در مورد وجود محصول به میزان کافی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مسئولان برنامه ریزی های مورد نیاز را انجام و نظارت های لازم را در خصوص توزیع کالاهای یاد شده داشتند، گفت: تا به امروز گزارش مهمی را در خصوص بروز تخلف دریافت نکردیم، ولی دستگاه های مسئول بر اوضاع مسلط بوده و با چندین فقره تخلف برخورد کردند.

وی افزود: بین مردم، اصحاب رسانه و دستگاه های نظارتی ارتباط خوبی برقرار بوده و تخلف های مشاهده شده به وسیله تلفن های گویا به مسئولان اعلام شده و خبرنگاران نیز اطلاع رسانی های خوبی را انجام دادند.

وی هدف از توزیع کالاهای ضروری از سوی دولت را تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها عنوان کرد وگفت: از 29 اسفندماه تا امروز در برخی روزها گزارش هایی مبنی بر عدم وجود مرغ گرم و منجمد در بازار داشتیم، و با توجه به اینکه 70 تن مرغ گرم و 10 تن مرغ منجمد را توزیع کرده بودیم، موضوع از طریق کشتارگاه ها پیگیری، و بعد مشخص شد اشکال هایی وجود دارد، از این رو با بررسی دقیق مسیر و فرایند توزیع سیاست های غلط را اصلاح و شرایط را به حالت عادی برگرداندیم، به نحوی که شکایتی در مورد توزیع مرغ دریافت نمی کنیم.

حیدری همچنین با اشاره به توزیع میوه شب عید خاطرنشان کرد: برغم فراوانی میوه و همچنین واردات 700 تن پرتقال تامسون شمال و 350 تن سیب دماوند به استان ولی مردم از کیفیت پرتقال ناراضی بودند، که مقرر شد 37 غرفه عرضه میوه در سطح استان میوه های خراب را مرجوع کنند و خریداران نیز حق انتخاب و جدا کردن میوه از داخل سبد را داشته باشند.

فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تا ساعت 21 پنجم فروردین 147 هزار دستگاه خودرو وارد شهر قم شدند، خاطرنشان کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشته است.

وی همچنین با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای اسکان اضطراری زائران همزمان با آغاز موج بارندگی ها در استان بیان داشت: با تلاش های دستگاه هایی از قبیل آموزش و پرورش، شهرداری، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، اوقاف و اداره کل تبلیغات اسلامی ظرفیت اسکان قم تا 30 هزار تن افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه مطابق مصوبه ستاد تسهیلات زائران اسکان در بوستان ها ممنوع و همه زائران و مسافران به مکان های سرپوشیده هدایت شدند، افزود: بخشی از ظرفیت دانشگاه های قم و مفید نیز به کار گرفته شد، و در صورت نیاز آمادگی لازم برای استفاده از مکان هایی مانند مصلای قدس نیز وجود دارد.

فرماندار قم با اشاره به اینکه امکانات اقامتی قم برای اسکان در مواقع بحران تنها در حد یک مکان مسقف مجهز به وسایل گرمایشی با امنیت کامل است ولی تا رسیدن به میزان مطلوب هنوز فاصله وجود دارد، افزود: برنامه ریزی درست برای اسکان متکی به داشتن آمارهای دقیق از ورود زائران است، از این رو طراحی یک سامانه جامع در این زمینه ضروری می باشد.

حیدری یادآور شد: مشخص بودن کمیت و تعداد مسافران مبنایی برای توسعه اقتصادی و اشتغال استان به شمار می آید.
وی حرم مطهر حضرت معصومه (س) را یک ظرفیت عظیم اقتصادی به لحاظ گردشگری مذهبی عنوان کرد و افزود: لازمه بهره گیری از این ظرفیت آن است که با تسلط کامل آمار را استخراج نموده و فعل و انفعالات را زیر نظر بگیریم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcc0oqm.2bqp48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما