دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 76129
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

محله رنگین و مسلمان نشین بوکاپ، به میراث فرهنگی حفاظت شده تبدیل می شود

قم نيوز : محله مسلمان نشین بوکاپ در آفریقای جنوبی که به سبب خانه های رنگارنگ و زیبایش مشهور شده است، پس از ۴ سال درگیری به یک محله حفاظت شده فرهنگی تبدیل می شود و توسعه طلبان حق تغییر در آن را از دست دادند.
محله رنگین و مسلمان نشین بوکاپ، به میراث فرهنگی حفاظت شده تبدیل می شود
محله رنگین و مسلمان نشین بوکاپ، به میراث فرهنگی حفاظت شده تبدیل می شود
به گزارش قم نیوز محله مسلمان نشین بوکاپ، در کیپ تاون در آفریقای جنوبی رسما به عنوان یک منطقه حفاظت شده فرهنگی تبدیل شد و از تخریب در مقابل پروژه های توسعه طلبانه محفوظ می ماند.

در چهار سال گذشته ساکنان قدیمی ترین و رنگی ترین محله مسلمان نشین در آفریقای جنوبی برای حفظ جامعه منحصر به فردشان در مقابل پروژه های توسعه جدید درحال مبارزه بودند تا اینکه اخیرا مقامات شهری اعلام کردند که این منطقه به یک میراث فرهنگی محافظت شده تبدیل خواهد شد.

به کلام دیگر ساکنین این منطقه دیگر نبایستی نگران تهدیدات توسعه طلبانه برای تخریب خانه های زیبا و رنگین شان باشند.

لازم به ذکر است سال گذشته درگیری میان توسعه دهندگان و ساکنین در این منطقه خبرساز شد. در ادامه شهرداری جلساتی عمومی برگزار کرده و از محلی ها خواست درخصوص تبدیل منطقه به یک میراث عمومی نظردهی کنند. در ادامه جلسات از میان 2 هزار و 298 نفر، 2 هزار و 2271 نفر از این پیشنهاد حمایت کردند.

 

محله مسلمان نشین بوکاپ

در دامنه های تپه سیگنال در بالای شهر کیپ تاون، یکی از قدیمی ترین و زیباترین مناطق مسکونی آفریقای جنوبی قرار دارد: محله بوکاپ! چیزی که باعث شهرت این محله شده خانه های رنگارنگ و زیبایی است که هرکدام با رنگی شاد رنگ آمیزی شده اند. در سال های اخیر به لطف فضای مجازی و انتشار عکس هایی از این منطقه، محله بوکاپ بیش از پیش شهرت پیدا کرده و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

ساکنین محله بوکاپ در واقع نوادگان برده هایی هستند که در قرن های ۱۶ و ۱۷ توسط هلندی ها از کشورهای مالزی، اندونزی، سریلانکا، هند و چند کشور آفریقایی به این منطقه آورده شدند.

بومیان آفریقایی صورت گرفته است. بسیاری از زنان بومی برای ازدواج با مردان مسلمان به اسلام گرویده اند. به این ترتیب اسلام دین غالب در محله بوکاپ شده است و ساکنین این منطقه خود را مسلمان های کیپ می نامند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceoz8f.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما