چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : 76205
منبع : خبرگزاری ايرنا

آیین جشن عید مبعث در دفتر رهبری در قم برگزار شد

قم نيوز : آیین جشن سالروز بعثت حضرت محمد مصطفی(ص)، روز چهارشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، علما و روحانیان در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.
آیین جشن عید مبعث در دفتر رهبری در قم برگزار شد
آیین جشن عید مبعث در دفتر رهبری در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز در این آیین باشکوه و پر فیض که با نوای دل انگیز و عطرآگین «یا محمد رسول الله(ص)» همراه بود، چند تن از شاعران آیینی و همچنین مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت در مدح و ستایش آخرین فرستاده الهی، شعر خوانی و مدیحه سرایی کردند.

شهر مقدس قم در سالروز بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام طی دیشب و امروز یکپارچه غرق در نور و سرور است و به میمنت این روز خجسته پرچم ها و بیرق های سبز مزین به اسامی و القاب اهل بیت(ع) در نقاط مختلف این شهر برافراشته شده است.

مردم متدین قم همگام با زائران حضرت معصومه(س)، شیعیان و شیفتگان اهل بیت(ع) با حضور در حرم مطهر بانوی آب و آینه، این روز را به ساحت نورانی آن حضرت تبریک و تهنیت می گویند.

در سایر اماکن مذهبی قم بویژه مسجد جمکران، بقاع متبرک امامزادگان و بیوت مراجع تقلید نیز آیین های جشن و مولودی خوانی با مشارکت دلدادگان ائمه اطهار برپاست.

در بیست و هفتم رجب حضرت محمد(ص) با نزول اولین آیات قرآنی از سوی پروردگار به پیامبری برگزیده و این چنین شد که ایشان آغازگر دعوتی الهی، برای آیینی توحیدی و فطری شدند، که با خلقت بشر هماهنگی دارد و سیراب گر روح و جسم تشنه انسان است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcji8ea.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما