شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 76299
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد

اجرای بیش از 100 برنامه فرهنگی همزمان با نیمه شعبان در جمکران

قم نيوز : معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از اجرای بیش از 100 برنامه فرهنگی همزمان با نیمه شعبان در این مسجد مقدس خبر داد و گفت: مراسم‌های ویژه این ایام محدود به نیمه شعبان نبوده و در طول ده روز برگزار می‌شود.
اجرای بیش از 100 برنامه فرهنگی همزمان با نیمه شعبان در جمکران/تجلیل از مرضیه هاشمی
اجرای بیش از 100 برنامه فرهنگی همزمان با نیمه شعبان در جمکران/تجلیل از مرضیه هاشمی
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام یاسین حسین آبادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه ها و فعالیت‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان اظهار کرد: به دنبال این هستیم که مراسم‌های جشن نیمه شعبان از یک روز و شب فراتر رفته و یک دهه به برگزاری جشن‌های نیمه شعبان اختصاص یابد و همچنین برگزاری این جشن‌ها نیز از مسجد مقدس جمکران فراتر رفته و در حد توان توسعه یابد.

وی با بیان اینکه جشن‌های نیمه شعبان از 20 فروردین ماه با برگزاری مراسم خطبه خوانی آغاز می‌شود افزود: مراسم‌های امسال در بخش‌های مختلف از جمله آیین‌ها و پویش‌ها، جشن‌ها و جنگ‌ها و مشارکت‌های مردمی دنبال می‌شود.

 

برگزاری اجتماع بزرگ جوانان مهدوی

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در نیمه شعبان امسال 50 عنوان برنامه کلی و حدود 100 عنوان زیربرنامه پیش بینی شده است، یادآور شد: اجتماع جوانان مهدوی 23 فروردین ماه با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه غبارروبی ویژه خواهران تدارک دیده شده است، یادآور شد: برگزاری مراسم پیرغلامان مهدوی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است و در این مراسم از افراد موثر در جلسات دعای ندبه تقدیر شده و نشان ندبه انتظار نیز رونمایی می‌شود.

حسین آبادی گفت: همچنین در این مراسم از مراسم شاخص دعای ندبه در قم و همچنین خادمین شاخص دعای ندبه اعتاب جهان اسلام تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی تجلیل از بانوان فعال در عرصه مهدویت را از دیگر برنامه‌‌های پیش بینی شده توصیف کرد و یادآور شد: در این برنامه که همایش نرجسانه نام دارد از «مرضیه هاشمی» تجلیل به عمل می آید.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران برگزاری همایش پیوند فیروزه ای با حضور زوج‌های جوانی که زندگی مشترک خود را در مسجد مقدس جمکران آغاز کرده‌اند خبر داد و گفت: این مراسم روز پنجشنبه 29 فروردین ماه برگزار خواهد شد.

 

قدمی برای ظهور

وی برگزاری مراسم پیاده روی قدمی برای ظهور در روز 30 فروردین را مورد توجه قرار داد و گفت: کرسی تلاوت آیات مهدوی قرآن کریم نیز با مشارکت تولیت آستان‌های مقدس داخل کشور برگزار خواهد شد.

وی اجرای پویش قدمی برداریم را از دیگر اقدامات پیش بینی شده برای این ایام توصیف کرد و افزود: در این ایام هر کس به میزان انس و معرفتی که نسبت به حضرت ولیعصر(عج) دارد می‌تواند گامی هرچند کوچک برای ظهور بردارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccoiqm.2bqeo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما