يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 76317
منبع : خبرگزاری فارس
فدراسيون جهاني كاراته اعلام كرد

ستاره قم برترين‌ كاراته‌كاي ايران در رنكينگ جهاني

قم نيوز : فدراسيون جهاني كاراته امير مهدي‌زاده ستاره كاراته استان قم را به عنوان برترين‌ كاراته‌كاي ايران وزن منهاي 60 كيلوگرم در رنكينگ خود معرفي كرد.
ستاره قم برترين‌ كاراته‌كاي ايران در رنكينگ جهاني
ستاره قم برترين‌ كاراته‌كاي ايران در رنكينگ جهاني
به گزارش قم نیوز امیر مهدی‌زاده که از سال 2011 با کسب مدال برنز پیکارهای قهرمانی آسیا درخشش خود در رشته پر مدال و افتخار آفرین کاراته را آغاز کرد، اکنون اصلی‌ترین بخت کاراته و ورزش قم برای به دست آوردن سهمیه مهمترین رویداد ورزشی سال آینده یعنی بازی‌های المپیک 2020 ژاپن است.

این چهره موفق ورزش قم و ایران موفق به کسب دو طلا و یک برنز کاراته قهرمانی جهانی، دو طلا و یک برنز کاراته قهرمانی آسیا، دو طلا و نقره کاراته بازی‌های آسیایی، نقره جام جهانی کاراته، طلای دانشجویان جهان و چندین مدال داخلی و برون‌مرزی دیگر شده و پر افتخارترین ورزشکار این رشته به شمار می‌رود.

مهدی‌زاده در جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی کاراته که پس از لیگ کاراته‌وان 2019 در اتریش منتشر شد، برترین‌ کاراته‌کای ایرانی در رده‌بندی وزن منهای 60 کیلوگرم است، وزنی که مهدی‌زاده در سال‌های اخیر تمام مدال‌ها و افتخارات خود را از مسابقات داخلی و برون‌مرزی کسب کرده است.

ستاره کاراته قم در وزن منهای 60 کیلوگرم با کسب 3095 امتیاز در رتبه هشتم رده‌بندی یا رنکینگ فدراسیون جهانی کاراته جای دارد در حالی که رتبه قبلی وی هفتم بوده است، با این حال مهدی‌زاده بالاتر از مجید حسن‌نیا، قاسم خوب‌رو و میعاد یاری بهترین کاراته‌کای ایرانی این وزن محسوب می‌شود.

در فاصله یک سال تا بازی‌های المپیک 2020 توکیو که برای نخستین‌بار رشته کاراته را نیز در بین رشته‌های رقابتی خود جای داده، نکته مهم و قابل توجه راجع به امیر مهدی‌زاده این است که ستاره کاراته قم برای رفتن به المپیک باید وزن خود را به یکی از اوزان المپیکی یعنی منهای 67 ارتقاء می‌داد.

از قضا مهدی‌زاده این اقدام را انجام داد و چند ماهی است که در وزن منهای 67 کیلوگرم به عنوان وزن جدید خود وارد مسابقات بین‌المللی می‌شود، بر همین اساس در رده‌بندی برترین‌های این وزن نام امیر مهدی‌زاده نیز به چشم می‌خورد و این کاراته کای قمی با 480 امتیاز در مکان صدم جای دارد.

همچنین در رنکینگ وزن اول المپیکی که تلفیقی از رتبه کاراته‌کاهای وزن منهای 60 و 67 کیلوگرم است، هامون درفشی پور نفر سیزدهم است، امیر مهدی‌زاده ملی‌پوش کاراته استان قم در جایگاه 37 قرار دارد و مجید حسن‌نیا دیگر کاراته‌کای ایرانی در رده 46 و امیررضا میرزایی در مکان 52 هستند.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcd5s05.yt09f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما