دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 76363
منبع : خبرگزاری ايرنا

ساخت فیلم امامزاده موسی مبرقع(ع) تا پایان سال نهایی می شود

قم نيوز : رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: ساخت فیلم مستند داستانی بلند پیرامون شخصیت و زندگی امام زاده موسی مبرقع(ع) فرزند بالافصل امام جواد(ع) در قالب اطلس فرهنگی سینمایی قم تا پایان سال 98 به پایان می رسد.
ساخت فیلم امامزاده موسی مبرقع(ع) تا پایان سال نهایی می شود
ساخت فیلم امامزاده موسی مبرقع(ع) تا پایان سال نهایی می شود
به گزارش قم نیوز محمدکاظم رضوانی با تاکید بر اینکه پیش تولید فیلم امامزاده موسی مبرقع(ع) در قم آغاز و فیلم نامه آن نهایی شده است افزود: ساخت این فیلم توسط موسسه مهر، در مراحل پیش تولید، جذب اعتبار و آماده سازی برای آغاز فیلم برداری است.

وی ادامه داد: با پایان مراحل پیش تولید، کار فیلمبرداری این فیلم مستند داستانی بلند آغاز می شود که پیش بینی می شود حدود 6 ماه به طول انجامد.
وی افزود: تمام عوامل فنی ساخت این فیلم از سینماگران و هنرمندان فعال قم در زمینه فیلم و سینماست به همین دلیل ساخت چنین فیلمی می تواند بخشی از توان تکنیکی و هنری استان در زمینه تولید فیلم های داستانی و تلویزیونی را به نمایش بگذارد.

رضوانی با بیان اینکه این فیلم از جمله طرح های ذیل اطلس ملی شیعی است ادامه داد: مراحل مطالعاتی این فیلم توسط مرکز پژوهشی صدا و سیمای قم انجام و فیلم نامه آن نیز توسط سید امیر طباطبایی نوشته شده و با تخصیص اعتبارات اولیه، مراحل تولید و فیلمبرداری آن امسال آغاز می شود.
وی گفت: سرمایه گذاری برای ساختن فیلم های مستند داستانی بلند در ژانر تلویزیونی علاوه بر معرفی شخصیت علمی و معنوی این امامزادگان و عالمان برجسته استان، موجب تحول در اقتصاد، فرهنگ و اصلاح ساختارهای اجتماعی می شود.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با توجه به تجربه موفق عوامل تولیدی این فیلم در ساخت فیلم های تاریخی انتظار داریم که فیلم امام زاده موسی مبرقع(ع) نیز از نظر تکنیکی، هنری و تاریخی دارای غنای بسیاری باشد.

ابواحمد موسی مبرقع(ع)، فرزند امام نهم شیعیان جوادالائمه(ع) و برادر تنی امام هادی(ع) است. ایشان در سن 40 سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر دراین شهر ساکن بود. مرقد مطهر آن حضرت در چهل اختران و خیابان آذر قم واقع شده است.

بعد از حرم مطهرحضرت معصومه(س) و مسجدمقدس جمکران، بقعه امامزاده موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) شاخص ترین مکان زیارتی قم است. 
برگزاری کنگره بین المللی تکریم امامزاده موسی مبرقع(ع) و تصویب پیگیری ثبت 22 ربیع الثانی به نام امامزاده موسی مبرقع(ع) در تقویم رسمی کشور از جمله اقدام های مسئولان فرهنگی قم برای معرفی این امامزاده عظیم الشان است.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcexx8f.jh8ppi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما