پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : 76502
منبع : خبرگزاری ايرنا

تعمیر 60 مسجد قم در دستور کار مجمع خیرین استان است

قم نيوز : مدیر ستاد اقامه نماز قم با بیان اینکه 60 مسجد در استان نیاز به تعمیر هستند گفت: تعمیر، بهسازی، توسعه و تکمیل این مساجد در دستور کار مجمع خیرین مسجدساز استان در سال 98 قرار دارد.
تعمیر 60 مسجد قم در دستور کار مجمع خیرین استان است
تعمیر 60 مسجد قم در دستور کار مجمع خیرین استان است
به گزارش قم نیوز محمد خامه یار با تاکید بر اینکه تعمیر و تکمیل این مساجد، نیازمند مشارکت و کمک‌های خیرین است، افزود: یک هزار و 200 مسجد در این استان وجود دارد که این تعداد مساجد با آمار جمعیت قم هم‌خوانی مناسبی ندارد.

وی تلاش برای تاسیس مسجد در مناطق جدید شهری در قم را ضروری دانست و ادامه داد: تفاهم نامه ای با نظام مهندسی استان به امضا رسیده است که براساس آن در طراحی مناطق جدید شهری نسبت به جانمایی مناسب برای احداث مسجد توجه جدی تری شود.

وی با تاکید بر اینکه همه مساجد قم خیر ساز هستند ادامه داد: برخی مناطق جدید شهری نیاز به تاسیس مسجد است و در این رابطه قطعه زمین هایی در برخی از این مناطق برای احداث مسجد تخصیص داده شده که از همه مردم و خیرین استان برای کمک به ساخت این مساجد درخواست کمک و یاری داریم.

خامه یار، بیان کرد: پردیسان از جمله مناطق تازه تاسیس شهری است که با کمبود شدید مسجد مواجه است که برای رفع این کمبود، ساخت پنج مسجد در این منطقه با مشارکت خیرین استان و بنیاد برکت آغاز شده است و امیدواریم تا پایان سال 98 ساخت این مساجد تکمیل شود. 

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی با بیان اینکه با کمبود نمازخانه های بین راهی در محورهای مواصلاتی استان مواجه هستیم گفت: چندین مسجد در محورهای مواصلاتی، مناطق جدید شهری و برخی روستاهای استان در حال ساخت است که با تکمیل آنها بخشی از کمبود مسجد در این مناطق برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcj8iea.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما