پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 76525
منبع : خبرگزاری تسنیم

سیستم توزیع کالا در قم به‌شدت معیوب و نگران‌کننده است

قم نيوز : فرماندار قم گفت: واقعیت بیرونی مسئله این است که اختلالاتی آزاردهنده در سیستم توزیع قم وجود دارد که دست افراد سودجو را برای سو استفاده از بیت‌المال باز می‌گذارد.
سیستم توزیع کالا در قم به‌شدت معیوب و نگران‌کننده است
سیستم توزیع کالا در قم به‌شدت معیوب و نگران‌کننده است
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: روند توزیع گوشت، میوه، مرغ، نهاده‌های دامی و بسیار از کالاهای اساسی دیگر در قم معیوب و سرشار از اشکال و ابهام و حرف‌وحدیث است.

وی توضیحاتی در رابطه با چرایی ابهامات و اشکالات توزیع گوشت و مرغ در استان داشته و افزود: واقعیت بیرونی مسئله این است که اختلالاتی آزاردهنده در شکل و نحوه توزیع گوشت و مرغ در قم وجود داشته که دست افراد سودجو را برای سو استفاده از بیت‌المال باز می‌گذارد.

فرماندار قم نبودن سازوکاری مشخص و منطقی در توزیع کالاهای اساسی از مهم‌ترین عیب و اشکال سیستم توزیع کالا در قم دانست و تأکید کرد: حقیقت این است که مکانیسم مشخصی در پیش‌بینی، تأمین و توزیع کالاهای اساسی در قم وجود نداشته و مدیران بر اساس پیشامدهای روز تصمیم کیری می‌کنند.

حیدری ادامه داد: این مسئله که مدیران قمی معیار و مبنای قیمت‌گذاری گوشت مرغ در قم را قیمت پایه در میدان بهمن تهران قرار می‌دهند جای تأسف دارد. شرایط و ضوابط قم با تهران تفاوت داشته و نمی‌شود تمام اصول شهری مانند تهران را بدون در نظر گرفتن مسائل دیگر در قم نیز پیاده کرد.

وی با هشدار به سوداگران نهادهای دامی در قم گفت: عده‌ای نهاده‌های دامی را با ارز دولتی خریداری کرده اما با نرخ آزاد می‌فروشند، در این مورد خاص ظلم و اجحاف بزرگی به مصرف‌کنندگان و شهروندان بی‌دفاع قمی می‌شود.

فرماندار قم گفت: وقتی مدیران جهاد و سازمان صمت استان سخن می‌گویند از پیش‌بینی افزایش قیمت محصولات اساسی در روزهای آینده خبر می‌دهند. این شکل از مدیریت و برنامه‌ریزی بر مشکلات و دردهای مردم می‌افزاید. مدیری که نتواند برای تعدیل و کاهش قیمت برنامه و راهکار داشته باشد شرایط معیشتی مردم را سخت‌تر می‌کند.

حیدری با انتقاد شدید از وضعیت آشفته و رهاشده قیمت‌گذاری و عرضه محصولات اساسی در استان تصریح کرد: بی‌تعارف باید بگویم که کار در حوزه کارشناسی قم در زمینه گوشت و مرغ نقص و ایراد بسیار آزاردهنده و مشهود است. موضع‌گیری و سخن مدیران نیز در این مسائل از احتمال و عدم قطعیت ناشی می‌شود.

وی ادامه داد: با فرارسیدن ماه رمضان مباحث کارشناسی و نظارت باید باقدرت و شدت بسیار بیشتری انجام شود. در ماه مبارک رمضان نباید با کم‌کاری و ضعف در نظارت‌ها بر آلام و مشکلات شهروندان بیش از این دامن زده شود.

فرماندار قم با انتقاد و تأسف از پیش‌بینی و تحلیل مدیران جهاد کشاورزی از علت افزایش قیمت پیاز، تأکید کرد: نظرات کارشناسی سازمان جهاد کشاورزی قم در مورد قیمت پیاز به‌شدت نگران‌کننده، غیر کارشناسی و عرفی بوده و از هیچ قاعده و منطقی پیروی نمی‌کند.

حیدری حلقه گمشده بسیاری از مشکلات استان در کالاهای اساسی را حلقه توزیع دانست و اضافه کرد: مشکل اول و آخر استان قم در تأمین کالاهای اساسی مسئله توزیع است، در تأمین کالاهای اساسی مشکلی احساس نمی‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcenn8f.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما