دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : 76633
منبع : خبرگزاری فارس

قره چای پس از دو دهه رنگ آب به خود دید

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با رهاسازی آب سد الغدیر، رودخانه قره چای پس از دو دهه رنگ آب به خود دیده و مسؤولان باید تلاش کنند حقابه زیست محیطی تالاب‌ها و رودخانه‌های استان تثبیت شود.
قره چای پس از دو دهه رنگ آب به خود دید
قره چای پس از دو دهه رنگ آب به خود دید
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی با اشاره به رهاسازی آب از سد الغدیر اظهار کرد: در حال حاضر آب با دبی 50 مترمکعب در ثانیه در رودخانه قره چای جاری شده و پس از دو دهه سخت و ناگوار، این رودخانه جان تازه ای گرفته است.

وی افزود: متأسفانه پس از احداث سد الغدیر بر روی رودخانه قره چای در استان مرکزی، آورد آب این شریان حساس و حیاتی در استان قم برای دو دهه به صفر مطلق رسیده و اثرات عمیق و نامطلوبی را بر سفره‌های آب منطقه به ویژه دشت جعفریه و دشت شریف آباد برجا گذاشته بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خاطرنشان کرد: رهاسازی آب سد الغدیر به عنوان حقابه زیست محیطی رودخانه قره چای و دشت مسیله، موجب کاهش شوری و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی شده و بدون تردید نقش بسیار مهم و مؤثری در احیای زیست بوم منطقه خواهد داشت.

وی بر ضرورت تثبیت و تخصیص حقابه زیست محیطی رودخانه‌ها و تالاب‌های استان قم تأکید کرد و گفت: برای مدیریت و بهبود وضعیت کانون‌های گرد و غبار در مرکز کشور به ویژه احیای دریاچه نمک، دستگاه‌های اجرایی مسؤول باید برنامه ریزی کنند تا حقابه‌های زیست محیطی استان قم تخصیص داده شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcexp8f.jh8pxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما