دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 76634
منبع : خبرگزاری فارس

پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت برگزار می‌شود

قم نيوز : رئیس پژوهشکده مهدویت از برگزاری پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در آستانه نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان(عج) خبر داد.
پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت برگزار می‌شود
پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه موضوع «مهدویت و چالش‌ها» برای پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت برگزار می شود اظهار کرد: در عصر غیبت جامعه منتظر با تهدیداتی روبه رو است که در این همایش این امر از سوی اندیشمندان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ثمرات برگزاری این همایش‌ها امید بخشی در جامعه است، گفت: سطحی نگری نسبت به مسئله مهدویت، برداشت‌های انحرافی، تطبیق‌های ناروا، فتنه‌ها، لغزش اندیشمندان و مدعیان دروغین از جمله چالش های پیش روی مسئله انتظار و مهدویت است.

رئیس پژوهشکده مهدویت با اشاره به اینکه همایش پانزدهم 29 فروردین ماه در مدرسه عالی امام خمینی برگزار می‌شود، یادآور شد: این همایش یک روزه بوده و سخنران مراسم افتتاحیه آیت الله اراکی و سخنران مراسم اختتامیه نیز حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه است.

 

رونمایی از 5 عنوان کتاب

دبیر همایش دکترین مهدویت نیز در این همایش با اشاره به اینکه مراکز حوزوی و دانشگاهی در برگزاری همایش مشارکت داشته‌اند یادآور شد: در همایش امسال 64 مقاله فرصت ارائه پیدا می کنند هرچند که پیش از این پیش نشست های متعددی در مراکز مختلف برگزار شده است.

حجت الاسلام محمدصابر جعفری از رونمایی 5 عنوان کتاب در این همایش خبر داد و یادآور شد: نمایندگانی از بیوت مراجع تقلید، شخصیت های لشکری و کشوری، مهمانان خارجی و... از جمله شرکت کنندگان در این همایش هستند.

وی با اشاره به تشکیل 4 کمیسیون در این همایش یادآور شد: این همایش از شبکه نور، قرآن کریم، شبکه الولایه و... پخش شده و همچنین پخش زنده اینترنتی نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcfjvde.w6dvmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما