سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : 76668
منبع : خبرگزاری ايرنا

آیت الله سبحانی: خداوند سپاه را حفظ کرده است

قم نيوز : آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با بیان اینکه خدای منان سپاه را حفظ کرده است، گفت: سپاه پاسداران از روز اول مدافع نظام بوده و شهیدان بسیاری اهدا کرده است و امروز هم در صحنه حضور دارد و به سیل‌زدگان بهترین خدمت‌ها را ارائه می‌کند.
آیت الله سبحانی: خداوند سپاه را حفظ کرده است
آیت الله سبحانی: خداوند سپاه را حفظ کرده است
به گزارش قم نیوز آیت الله سبحانی در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان مرکز خدمات حوزه های علمیه، ‌با اشاره به اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران افزود: خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها و جاهلان قرار داده است؛ این اقدامی که ترامپ نسبت به سپاه انجام داد، مصداق کامل این دعاست و او کاری کرد که هیچ عاقلی آن را نمی‌پسندد.

دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا دوشنبه هفته گذشته با انتشار بیانیه ‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌ های تروریستی قرار می ‌دهد.
آیت الله سبحانی در ادامه تصریح کرد: اگر انسان دلی آگاه داشته باشد با دیدن صحنه‌های سیل در رسانه‌ها به گریه می‌افتد چه رسد به اینکه از نزدیک شاهد این اتفاق ها باشد.

وی گفت: ما به امر الهی راضی هستیم و باران را نعمتی از سوی خداوند می دانیم، ولی آمادگی نداشتیم که از این نعمت بهتر بهره‌برداری کنیم.
وی ادامه داد: به دلیل پاک‌سازی نکردن مسیل‌ها و ساخت‌وسازها در مسیر رودخانه‌ها و برخی غفلت‌ها این اتفاق‌ها روی داده است.
آیت‌الله سبحانی با قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات در کمک‌ رسانی به سیل‌ زدگان گفت: تلاش‌های شما در سرکشی به سیل‌زدگان و کمک به آنها واقعا آبروی حوزه می باشد و نیاز است که مردم بدانند حوزه در کنار مردم بوده است.

وی بیان کرد: مردم حضور بسیار چشمگیر و خوبی در کمک‌ رسانی به سیل ‌زدگان داشتند و در حد توانشان کمک کردند که قابل قدردانی است.
سیل در نخستین روزهای سال جاری منجربه خسارت های جانی و مالی در نقاط مختلف کشور شد.

وی با بیان اینکه این موضوع قبل از اینکه مساله ای اسلامی باشد یک مساله انسانی است، گفت: دشمنان ما که جلوی ورود برخی از کمک‌ها به کشور را گرفتند نشان دادند نه تنها مسلمان نیستند بلکه انسان هم نیستند که در این شرایط راه های کمک رسانی را می‌بندند.

این مرجع تقلید افزود: البته از آنها انتظاری هم نیست؛ آنها نطفه همان جاهلیتی هستند که پیامبر(ص) را سه سال محصور کردند تا زندگی را بر آنها سخت کنند و در نهایت نیز همسر حضرت بعد از خروج از حصر بر اثر ضعف و ناتوانی ناشی از حصر فوت شد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز در این دیدار با اشاره به حضور چشمگیر حوزویان در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان گفت: بعد از وقوع سیل در برخی استان‌های کشور، حوزویان به خصوص طلاب جوان احساس مسئولیت کرده و به وظایف دینی و شرعی خود عمل کردند و مشارکت خوبی برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی بیان کرد: مرکز خدمات از همان روزهای اول فعالیت‌های خود را برای کمک به سیل‌زدگان و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی حوزویان آغاز کرد و با توجه به سختی‌های معیشتی‌ که طلاب و روحانیان دارند کمک‌های بسیار خوبی جمع‌آوری شد.
وی تصریح کرد: ما سجده شکر به جای می‌آوریم که روحانیان این روحیه ایثار و فداکاری را دارند و احساس مسئولیت کرده و به آموزه‌های دینی خود عمل می‌کنند.

وی افزود: طلبه‌ای با مراجعه به مرکز خدمات درخواست 5 میلیون تومان وام کرد تا تمامی آن را به حساب کمک به سیل‌زدگان واریز کند. او بیان می‌کرد که توان پرداخت یک‌باره این مبلغ را ندارد ولی از این طریق می‌خواهد به صورت اقساط این مبلغ را پرداخت کند.
ربانی گفت: از شهرهای مختلف هم خبر می‌رسد که برخی طلبه‌ها تمامی شهریه‌های خود را به سیل‌زدگان اهدا می‌کنند.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcc4eqm.2bqee8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما