سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 76675
منبع : خبرگزاری تسنیم

۲۱۵ هزار نفر در مسابقات دانش‌آموزی قرآن‌کریم قم شرکت کردند

قم نيوز : مدیرکل آموزش‌ و پرورش قم با اشاره به فعالیت ۷۲ هزار دانش‌آموز قمی در ۶ رشته قرآنی گفت: بیش از ۲۱۵ هزار نفر رشته در مسابقات قرآنی آموزش‌وپرورش استان شرکت کردند.
۲۱۵ هزار نفر در مسابقات دانش‌آموزی قرآن‌کریم قم شرکت کردند
۲۱۵ هزار نفر در مسابقات دانش‌آموزی قرآن‌کریم قم شرکت کردند
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام ظهر امروز در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر  برگزار شد، با بیان اینکه 255 هزار دانش‌آموز در استان قم داریم، اظهار داشت: ‌15 هزار نفر در مقطع پیش‌دبستانی و 70 هزار نفر در پایه‌های اول و دوم ابتدایی تحصیل می‌کنند که شرایط حضور در فعالیت‌های قرآنی را ندارد اما جامعه بیش از 160 هزارنفری دانش‌آموزان قمی در حوزه فعالیت‌های قرآنی موردتوجه قرارگرفته است.

وی با اشاره به فعالیت 72 هزار دانش‌آموز قمی در 6 رشته قرآنی اضافه کرد: بیش از 215 هزار نفر رشته در مسابقات قرآنی آموزش‌وپرورش استان قم شرکت کردند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز را در 14 رشته مختلف یاد کرد و گفت: مهم‌ترین هدف ایجاد فضای رقابت و انگیزه برای بهبود فعالیت‌های قرآنی است؛ یکی از دستاوردهای آموزش‌وپرورش این است که 38 نفر از دانش‌آموزان قمی فعال در رشته‌های قرآنی به مسابقات کشوری اعزام شدند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت کمیسیون آموزش عمومی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم بر عهده اداره آموزش‌وپرورش است، تصریح کرد: هرچند تاکنون هیچ اعتباری به این اداره اختصاص نیافته است اما تلاش می‌کنیم تا کارهای مرتبط با فعالیت‌های آموزشی ستاد توسعه فرهنگ قرآنی بر زمین نماند.


شیخ‌الاسلام از شرکت 44 هزار نفر از دانش‌آموزان قمی در برنامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی با عنوان «درس‌هایی از قرآن کریم» یادآور شد: در طرح خانواده ختم قرآن کریم 49 هزار نفر در سطح کشور هرروز یک حزب قرآن کریم را ختم می‌کنند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی بیش از 390 نفر از فرهنگیان استان قم برای شرکت در دوره آموزشی تخصصی قرآن کریم تصریح کرد: فرهنگیان در حوزه ترویج آموزه‌های قرآنی نقش مهمی دارند به همین علت تقویت و آموزش آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcamin0.49ni015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما