سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 76679
منبع : خبرگزاری ايرنا

پیوست زیست محیطی طرح های توسعه قم تدوین می شود

قم نيوز : معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قم با بیان این که وظایف اصلی دبیرخانه کمیسیون ماده پنج، سیاست گذاری، راهبری و هدایت طرح تفصیلی است، گفت: در سال جاری، تهیه و تدوین پیوست زیست محیطی طرح های توسعه شهری قم پیگیری می شود.
پیوست زیست محیطی طرح های توسعه قم تدوین می شود
پیوست زیست محیطی طرح های توسعه قم تدوین می شود
به گزارش قم نیوز حسین صالحی در گفت و گویی افزود: همچنین ضوابط بلند مرتبه سازی، بازنگری ضوابط سیما و منظر شهر قم، تهیه و تدوین ضوابط جامع و مختص باغ ها و اراضی کشاورزی و تهیه و تصویب سند دستورالعمل الزامات و ملاحظات دفاعی و پدافند غیر عامل بررسی و پیگیری خواهد شد.

وی به نقش طرح های باز آفرینی شهری در توسعه و احیای شهر قم اشاره کرد و گفت: بر همین اساس طرح های تفصیلی بافت تاریخی شهر، طراحی شهری محورهای عماریاسر، آذر، بلوار غدیر و غیره در دستور کار دبیرخانه کمیسیون ماده پنج استان خواهد بود.

صالحی تصریح کرد: با توجه به جایگاه و نقش مذهبی شهر قم و آمد و شد میلیون ها زائر در طول سال به این شهر، بررسی و تصویب طرح تفصیلی محور قم - جمکران و ساماندهی ورودی های شهر ضروری است و این مسائل در جلسه های سال جاری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی درخواست های متقاضیان احداث کاربری های عمومی و خدمات عام المنفعه اعم از درمانی، گردشگری، فضای سبز، نیروگاه های خورشیدی، ورزشی و مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی مربوط به اراضی ملکی و ملی واقع در خارج از محدوده و داخل و خارج حریم شهرها را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

وی اضافه کرد: موارد تایید شده پس از طرح در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و تصویب نهایی در شورای مذکور، به دستگاه های اجرایی و مراجع صدور پروانه ابلاغ می شود.

صالحی تاکید کرد: در سال 1398 درخواست های احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده و داخل و خارج حریم شهرها و طرح های موضعی، موضوعی مورد نیاز استان در چارچوب شرح وظائف کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی با جدیت و حساسیت بررسی و پیگیری می شود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم در ادامه گفت: در سال 1397 در جلسه های متعدد و بررسی های کارشناسی، طراحی شهری محور چهارمردان در کمسیون ماده پنج استان تصویب شد.

وی ادامه داد: این اداره کل به عنوان دبیرخانه کمیسیون ماده پنج، طی 17 جلسه در سال گذشته، علاوه بر بررسی و تصویب درخواست های مردمی، به طراحی شهری محور چهارمردان، مسیر و ایستگاه خط B مترو و طراحی ورودی شهر قم از سمت تهران پرداخت.

وی افزود: همچنین بررسی وتصویب طرح اراضی 32 هکتاری جایگزین اراضی زیر دکل برق، طرح بازآفرینی محله شاه ابراهیم، طرح بازآفرینی محله حایری، بازنگری درضوابط و مقررات تراکم ساختمانی محله بنیاد، طراحی شهری اطراف مسجد چهارمردان و بازنگری در ضوابط و مقررات خیابان عماریاسر از دیگر مصوبات و اقدام های کمیسیون ماده پنج در سال 1397 بوده است.

صالحی در خصوص تغییرات جمعیتی شهر قم و لزوم تناسب طرح تفصیلی شهر با این موضوع گفت: در کمیسیون ماده پنج ضوابط و مقررات تراکم های ساختمانی و جمعیتی طرح تفصیلی شهر قم منطبق بر طرح جامع شهر مطابقت داده شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdceop8f.jh8pfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما