سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : 76682
منبع : خبرگزاری فارس

كاراته‌‌ قم در فكر رزرو بليط توكيو

قم نيوز : كاراته قم در انديشه كسب سهميه بازي‌هاي المپيك 2020، نخستين ميدان برون‌مرزي خود در سال جديد را با حضور در مرحله سوم پيكارهاي ليگ جهاني كاراته‌وان تجربه مي‌كند.
كاراته‌‌ قم در فكر رزرو بليط توكيو
كاراته‌‌ قم در فكر رزرو بليط توكيو
به گزارش قم نیوز برنامه مسابقات سومین مرحله لیگ برتر کاراته‌وان در حالی اعلام شد که اصلی‌ترین گزینه کسب مدلا از این مرحله رقابت‌ها برای استان قم، امیر مهدی‌زاده است و این کاراته‌کای پرتوان به دنبال کسب امتیازات لازم برای رسیدن به سهمیه المپیک با انگیزه بالا وارد میدان می‌شود.


رقابت بیش از 600 کاراته‌کا در مرحله سوم لیگ جهانی

سومین مرحله لیگ برتر از روز جمعه سی‌ام فروردین ماه در قاره آفریقا و به میزبانی کشور مراکش برگزار می‌شود، در شرایطی که 661 کاراته‌کا به نمایندگی از 78 کشور دنیا در این مرحله رقابت می‌کنند و کاراته‌کاهای ایرانی نیز در اوزان مختلف برابر رقبا به روی تاتامی خواهند رفت.

این در حالی است که دو مرحله قبلی این لیگ در پاریس فرانسه و دبی امارات برگزار شده و تیم کشورمان از سفر اروپایی خود 6 مدال و از حضور در امارات 10 مدال کسب کرده و اکنون در اردوی آماده‌سازی برای حضور در سومین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان است تا در اوج آمادگی راهی مراکش شود.

یکه‌تازی مهدی‌زاده در کسب مدال‌های بین‌المللی

اگر چه کاراته قم توانسته با سرمایه‌گذاری در رده‌های سنی پایه استعدادهای بسیار زیادی را به سطح اول کاراته ایران و تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید معرفی کند اما هنوز در رده سنی بزرگسالان، کاراته‌کایی در چند سال اخیر نتوانسته افتخارات و موفقیت‌های امیر مهدی‌زاده را در سطح بین‌المللی رقم بزند، در واقع مهدی‌زاده یکه‌تاز کسب مدال‌های بین‌المللی در کاراته قم بوده است.

 ستاره کاراته قم در تدارک کسب سهمیه المپیک

مهدی‌زاده که دارنده سه طلا و برنز قهرمانی جهان، سه طلا و برنز قهرمانی آسیا، دو طلا و نقره بازی‌های آسیایی و چندین مدال بین‌المللی و برون‌مرزی دیگر است، در سال 2020 که کاراته برای نخستین‌بار و همچنین برای آخرین بار در المپیک حضور دارد، به دنبال رسیدن به سهمیه این بازی‌ها و سپس مدال المپیک است، به همین دلیل با توجه به نتایج غیر منتظره خود در سال 2018 به دنبال حضوری قدرتمند در میادین مختلف سال 2019 است تا بلیط توکیو را رزرو کند.

 مراکش میزبان ستاره‌های کاراته ایران

برنامه سومین مرحله رقابت‌های لیگ جهانی کاراته‌وان در سال 2019 به میزبانی مراکش در حالی اعلام شد که روز پنجشنبه 29 فروردین‌ماه وزن‌کشی تمام اوزان انجام می‌شود و قرعه‌کشی نیز صورت می‌گیرد تا کاراته‌کاها از روز جمعه سی‌ام همین ماه در تلاش برای کسب رتبه‌های برتر به مصاف رقبای خود بروند.

روز جمعه سی‌ام فروردین ابتدا مسابقات کاتای انفرادی بانوان و کاتای تیمی مردان، سپس رقابت‌های اوزان منهای 60، 67 و 75 کیلوگرم مردان و در ادامه پیکارهای اوزان منهای 50 و 55 کیلوگرم زنان به انجام می‌رسد، ضمن اینکه در آخرین روز فروردین مسابقات کاتای انفرادی مردان و کاتای تیمی بانوان، رقابت در اوزان منهای 61، 68 و به اضافه 68 کیلوگرم بانوان و اوزان 84 و به اضافه 84 کیلوگرم مردان برنامه‌ریزی شده است.

تشکیل آخرین اردوی تیم ملی در تهران

در شرایطی که تیم ملی کاراته با حضور امیر مهدی‌زاده کاراته‌کای وزن منهای 67 کیلوگرم استان قم هم‌اکنون در تهران اردوی آماده‌سازی برپا کرده، اعزام کاراته‌کاهای کشورمان به این مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته‌وان در حالی انجام می‌شود که روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه مسابقات رده‌بندی و فینال تمام اوزان بخش کومیته، کاتای تیمی و انفرادی به انجام می‌رسد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcirqay.t1aqv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما