چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 76724
منبع : خبرگزاری تسنیم

برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد در قم تدوین می‌شود‌

قم نيوز : فرماندار قم از تدوین برنامه جامع برای پیشگیری و ریشه‌کنی اعتیاد در قم در سه سال آینده خبر داد.
برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد در قم تدوین می‌شود‌
برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد در قم تدوین می‌شود‌
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای ترک اعتیاد باید از ظرفیت آموزه‌های دینی استفاده بیشتری شود چراکه ریشه اعتیاد در باورها و رفتارهای اشتباه است.

وی افزود: قم در مسئله ترک اعتیاد باید به الگویی در کشور تبدیل شود، از ظرفیت نهادهای مدنی مختلف در مسئله کنترل و ترک اعتیاد باید استفاده شود، اعتیاد و برخی مسائل مربوط به حجاب از چالش‌های مهم قم در مسائل فرهنگی است.

‌حیدری با تأکید بر برنامه استان در کاهش و ریشه‌کنی مسئله اعتیاد گفت: در سال‌های اخیر شهدای بسیاری درراه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام شده است، ازآنجایی‌که تعداد افراد معتاد در قم قابل‌توجه نیست می‌توان بسترهای حل این معضل اجتماعی را از قم آغاز کرد.

فرماندار قم با تأکید بر ضعف عمومی کشور در مسئله پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد: در مبحث مقابله و مبارزه وضعیت عمومی کشور قابل‌قبول است اما در مبحث پیشگیری و درمان ضعف‌هایی جدی وجود دارد.

حیدری تأکید کرد: در مسئله پیشگیری تمام دستگاه‌های فرهنگی استان مسئولیت مستقیم دارند، برنامه‌های آموزش‌وپرورش باید برنامه‌های خود را در زمینه پیشگیری تدوین کند، آموزش‌وپرورش آسیب‌پذیرترین بخش استان در مسئله اعتیاد است.

وی عدم فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی جامعه از خطرات اعتیاد را مهم‌ترین عامل گرایش به اعتیاد دانست و اضافه کرد: حقیقت این است که عامل اصلی اعتیاد به بیکاری برنمی‌گردد، ریشه تمام ناهنجاری اجتماعی مانند اعتیاد از عدم پیشگیری نشأت می‌گیرد.

فرماندار قم گفت: برنامه جامع پیشگیری از مواد مخدر در قم تدوین می‌شود، تمام دستگاه‌های استان در مسئله مواد مخدر وظیفه داشته و ملزم هستند تا در مسئله پیشگیری برنامه‌های خود را تا دو هفته دیگر به استان ارائه دهند.

حیدری ابراز کرد: تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد در قم 9 مرکز بوده که قابلیت کنترل و مدیریت آن را فراهم کرده است، بهزیستی باید مدیریت و کنترل این مراکز را به‌صورت کاملاً استاندارد ازنظر منابع انسانی و زیرساختی دنبال کند.

وی با تأکید بر ضرورت برنامه محوری در مسئله پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: اگر پیشگیری، نظارت و درمان بر مواد مخدر و اعتیاد طبق یک برنامه جامع در مدت سه سال به‌صورت منسجم دنبال شود امید می‌رود در عرض این مدت، ریشه اعتیاد در قم خشکانده شود.

فرماندار قم ادامه داد: در مسئله سیل و بارندگی‌های اخیر با جدیتی که در اقدامات بود این بحران به نحو شایسته‌ای کنترل شد درحالی‌که خطر اعتیاد از سیل بسیار خطرناک‌تر و خانمان‌سوزتر بوده و لازم است تا مسئولان نیز نسبت به آن حساسیت‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfjede.w6dv0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما