چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : 76729
منبع : خبرگزاری فارس

طرح «هر مسجد، یک خانه» مردم را برای کمک به سیل‌زدگان ترغیب می‌کند

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طرح «هر مسجد، یک خانه» که با محوریت مساجد پیش می‌رود مردم را برای کمک‌رسانی به هم‌وطنان آسیب‌دیده از سیل ترغیب می‌کند.
طرح «هر مسجد، یک خانه» مردم را برای کمک به سیل‌زدگان ترغیب می‌کند
طرح «هر مسجد، یک خانه» مردم را برای کمک به سیل‌زدگان ترغیب می‌کند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمود رجبی امروز با اشاره به اهمیت تلاش برای اصلاح امور هم‌وطنان سیل‌زده اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرموده است هر مسلمانی که به فکر دیگر مسلمانان و در صدد رفع مشکلات  و اصلاح امور آنان نباشد مسلمان نیست.

وی عنوان کرد: ملت ایران در حادثه اخیر به خوبی مسلمان بودن خود را نشان دادند و از سراسر ایران برای کمک به مردم سیل‌زده روانه مناطق آسیب‌دیده شدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمام اقدامات و کمک‌های مردمی و غیرمردمی در راستای کمک به مناطق سیل‌زده نیاز به برنامه‌ریزی، ساماندهی و نظم دارد تا موجب بهبود هر چه سریعتر وضعیت این مناطق شود افزود: به نظر می‌رسد طرح «هر مسجد یک خانه، هر کاسب یک قلم کالای اساسی خانواده و هر بانک یک مدرسه» که بر پایه طرح جهاد همبستگی ملی» و به منظور تأمین مسکن، کالای اساسی زندگی خانواده‌های سیل‌زده و ساخت مدرسه در آن مناطق طرح شده است می‌تواند به خوبی نظم و ساماندهی لازم را بر روند کمک‌رسانی به این مناطق جاری سازد.

رجبی ادامه داد: طرح «هر مسجد یک خانه» که با محوریت مساجد پیش می‌رود موجب آشنایی و ارتباط مسلمانان در سراسر کشور با این طرح می‌شود و با ایجاد شور جمعی در درون آنان، هر چه بیشتر و بهتر آنان را برای کمک‌رسانی به هم‌وطنان آسیب‌دیده ترغیب می‌کند.

وی اذعان کرد: مساجد همانگونه که در دوران دفاع مقدس فعال بودند و محوریت قرار داشتند، اکنون نیز اگر فعالیت خود را دو چندان کنند و محور قرار گیرند یقینا بهتر می‌توان جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی، کمک‌های کاسبان، بانک‌ها و ... به هم‌وطنان سیل‌زده را جهت‌بخشی کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رمز پیشرفت و موفقیت در کار را نظم و برنامه‌ریزی در آن دانست و گفت: امیرالمؤمنین(ع) توصیه کرده است «به امورتان نظم دهید» طرح هر مسجد یک خانه نیز قالب بسیار خوبی برای نظم‌دهی به جریان کمک‌رسانی‌ها به مناطق سیل‌زده است.

آیت‌الله رجبی عنوان کرد: بی‌شک هم طراحان طرح «هر مسجد یک خانه» ازجمله رئیس سازمان بسیج مستضعفین که این طرح را ارائه کرد و هم مردم که پا در عرصه اجرایی سازی این طرح برای کمک به سیل‌زدگان می‌کنند در ماه شعبان که ماه پیامبر گرامی اسلام است مورد توجه خاص آن حضرت قرار خواهند گرفت چراکه کمک به مسلمانانی که نیازمند کمک هستند از مهم‌ترین مسائل در دین اسلام است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcao0n0.49niu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما