جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۵۴
کد مطلب : 76774
منبع : خبرگزاری تسنیم

دموکراسی غربی تمام ارزش‌ها را فدای مادیت و قدرت کرده است

قم نيوز : رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: اینکه کشورهای غربی از جنایت‌های وحشیانه حکومت اقتدارگرا و ظالم سعودی در خاک و خون کشاندن مردم یمن دفاع می‌کنند به خاطر سازگاری ارزش‌های دموکراسی غربی بوده که در آن تمام مسائل فدای مادیت می‌شود.
دموکراسی غربی تمام ارزش‌ها را فدای مادیت و قدرت کرده است
دموکراسی غربی تمام ارزش‌ها را فدای مادیت و قدرت کرده است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ علی عباسی عصر امروز در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در سالن قدس مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: صالحان در منطق اسلام افرادی هستند که به یک درجه ثبات رسیده باشند و این بالاتر از انجام کارهای خیر است.

وی افزود: چالش الگوی قدرت مسئله مهم امروز بشریت است، جهان باید در این مطلب که جه کسانی به چه روشی حکومت‌داری دارند باید به یک صورت جدی بیندیشند، طبق آیات قرآن کریم آینده کره زمین به انسان‌های صالح به ارث خواهد رسید.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: در نظریه پایان تاریخ فوکویاما نظریه حکومت و ایدئولوژی‌های به نحوی پایه‌ریزی شده که در آن هیچ مدلی برای حکومت جز الگوی لیبرالیم وجود ندارد و تمام دنیا باید به این شکل از حکومت گردن نهند. در این نظریه پیروزی نهایی الگوهای حکومت‌داری سرمایه‌داری غربی است.

عباسی با اشاره به برخی از مهم‌ترین محورهای نظریه پایان تاریخ خاطرنشان کرد: در این نظریه اصولاً الگوی دینداری حکومت در مقابل الگوی دموکراتیکان قرار می‌گیرد به صورتی که با یکدیگر حالت سازگاری و تعامل ندارند.

وی تأکید کرد: در این مدل حکومت‌داری وقتی رژیم غاصب سرزمین کشور و مردمان دیگر را تصرف و اشغال می‌کند با آن کنار آمده و به آن مشروعیت می‌دهد چراکه باارزش‌های دموکراسی غربی که مدنظر آن‌ها است سازگاری دارد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تأکید کرد: اینکه امروز سران کشورهای غربی از جنایت‌های وحشیانه حکومت اقتدارگرا و ظالم سعودی در خاک و خون کشاندن مردم یمن دفاع می‌کنند به خاطر همین سازگاری ارزش‌های دموکراسی لیبرالیزه غرب است که در آن تمام مسائل فدای مادیت می‌شود.

عباسی اضافه کرد: قدرت رسانه‌ای لیبرالیسم جهانی باقدرت فراوانی که دارد اندیشه‌ها و عقاید آن‌ها را در سطح جهان تبلیغ و به‌پیش می‌برد، در حقیقت اغلب قدرت رسانه‌ای جهان در اختیار این گروه است. طبق تعاریف این الگوی حکومت، روی کار آمدن انسان‌های فاسد نیز توجیه می‌شود، جای تأسف دارد که عده‌ای روشن‌اندیش مسلمان و ایرانی نیز دنباله‌رو این قبیل عقاید خطرناک برای آینده بشریت شده‌اند.

وی عدالت را یکی از ویژگی‌های اصلی حکومت دانست و ابراز کرد: انسان‌های صالح نمی‌توانند عدالت را به‌درستی در جامعه عملیاتی کنند هم چنانچه که اصل روی کار آمدن افراد ناشایست نیز در منطق اسلام قابل‌قبول نیست.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: شناسایی و تربیت انسان‌های صالح باید به یکی از اقدامات اساسی مراکز علمی و پژوهشی کشور قرار بگیرد، تشکیل حکومت صالح بدون انسان‌های صالح وجود ندارد، باتربیت و به‌کارگیری افراد صالح افق‌های روشن بر روی یک جامعه گشوده می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcay0n0.49ni015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما