سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 76924
منبع : خبرگزاری فارس

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش: ایران سرشار از شهید قرنی‌هاست

قم نيوز : رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بابیان این‌که کاروان شهادت امروز پرشورتر از گذشته به مأموریت خود عمل می‌کند، گفت: دنیا باید بداند که کشور ما سرشار از مجاهدان فی سبیل اللهی مانند شهید قرنی است که اگر روزی نیاز باشد، همه مثل او عمل می‌کنیم.
رئیس عقیدتی سیاسی ارتش: ایران سرشار از شهید قرنی‌هاست
رئیس عقیدتی سیاسی ارتش: ایران سرشار از شهید قرنی‌هاست
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمدحسنی پیش از ظهر امروز در چهلمین سالگرد شهادت امیر سپهبد محمدولی قرنی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: تا زمانی که یاد شهدا، ایثارگران و جانبازان در جامعه زنده است، انقلاب اسلامی هم زنده و پویا خواهد بود.
وی بابیان این‌که شهادت ویژه بندگان خاص خداوند است و هرکسی به این مقام دست نمی‌یابد، گفت: شهید شدن شایستگی و سعادت و آمادگی می‌خواهد و این‌طور نیست که هرکسی شهید شود.
رئیس عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به مبارزات و رشادت‌های شهید سپهبد قرنی گفت: شهید قرنی شایستگی این را داشت که در خیل شهدا درآمد. اگر ایشان شهید نمی‌شد، مظلومیتش چندین برابر می‌شد ولی خداوند با اعطای این مقام شامخ پاسخ تلاش‌های و رشادت‌های او را داد.
وی بابیان این‌که شهادت نیازمند مقاومت در راه حق و استمرار ارزش‌های اسلامی و جهاد است، گفت: شهیدان یا مبارز فی سبیل الله یا مجاهد فی سبیل الله بودند، شهدا تنها از میان این دو گروه انتخاب می‌شوند و به این مقام نائل می‌آیند.

 

مردم قم شهید قرنی را بزرگ بدارند
حسنی خاطرنشان کرد: شهید قرنی هر دو بستر را طی کرده بود، ایشان مبارز فی سبیل الله قبل از انقلاب اسلامی بود و بعد از انقلاب نیز مجاهد فی سبیل الله بود.
رئیس عقیدتی سیاسی ارتش بابیان این‌که شهید سپهبد قرنی شناخته‌ نشده است، گفت: حق شهید قرنی این نیست که مراسم بزرگداشتی صرفاً با حضور نیروهای مسلح برگزار شود، حق این است که در سالروز شهادت این شهید بزرگوار، مردم قم این شهید را که مهمانشان است، بزرگ بدارند.
وی با اشاره به مبارزات شهید قرنی قبل از انقلاب اسلامی گفت: این از افتخارات ارتش است که بگوییم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، نظامی‌های ما دلداده مرجعیت بودند و در این دوران خفقان، مبارزه کرده و در این مسیر شهدایی را تقدیم انقلاب کردند. شهید قرنی به دلیل مخالفت با سلطنت پهلوی 6 سال درحالی‌که دارای درجه سرلشگری بود، در زندان به سر برد.
حسنی با بیان این‌که شهید قرنی هیچ‌گاه از اعتقادات خود کوتاه نیامد، گفت: شهید قرنی به دلیل نقشه کودتا علیه شاه و پیوستن به انقلاب، از ارتش اخراج شد و در دوران زندان نیز بر این اعتقادات پافشاری کرد و هیچ‌گاه از حکومت تقاضای عفو نکرد.
وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، آیت‌الله شهید مطهری با شناختی که از صداقت شهید قرنی داشت، ایشان را به‌عنوان عضو شورای انقلاب به امام خمینی(ره) معرفی و امام نیز وی را انتخاب کردند، بافرمان امام خمینی(ره) با همان درجه سرلشکری به ارتش بازگشت و حضرت امام او را به‌عنوان نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران انتخاب کردند.

 

شهید قرنی هویت از دست رفته را به ارتش بازگرداند

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: ارتش در زمانی در اختیار شهید قرنی قرار گرفت که شیرازه آن گسسته شده بود ولی با مدیریتی که داشت، هویت از دست‌رفته ارتش را به آن بازگرداند.
وی در ادامه به رخدادهای ناخوشایندی که شهید قرنی بعد از انقلاب اسلامی با آن مواجه بود، اشاره کرد و گفت: بعد از انتصاب شهید قرنی، شعار انحلال ارتش توسط کمونیست‌ها، ضدانقلاب‌ها، دشمنان آگاه و دوستان ناآگاه در کشور مطرح بود؛ شهید قرنی در برابر این‌ها ایستادگی کرد و ارتش را حفظ کرد. این شهید معتقد بود که اگر ارتش منحل شود، زمینه برای تصرف کشور توسط بیگانگان فراهم می‌شود.
حسنی افزود: صرف‌نظر از وجود برخی افراد سرسپرده به حکومت طاغوت در میان جمعی از ارتشیان، بدنه ارتش همدل با مردم و انقلاب بود؛ اگر ارتش با مردم و حکومت نباشد، شرایطی مانند کودتای ارتش مصر علیه انقلاب مردمی پیش می‌آمد و آن را مصادره می‌کرد. در این ماجرا، تلاش‌های شهید قرنی و فرمان امام خمینی(ره) موجب ماندگاری این نیروی نظامی شد.
وی بابیان این‌که ارتش همواره در دفاع از کشور تمام‌قد وارد عمل شده و با تقدیم کردن هزاران شهید و بیش از یک‌میلیون جانباز نقش خود را ثابت کرده است، گفت: این ارتش را مدیون امام خمینی(ره) و تلاش‌های شهید قرنی هستیم که اگر این اتفاق نمی‌افتاد، کشوری بدون سلاح و دفاع در سال‌های ابتدایی انقلاب داشتیم.
رئیس عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به آغاز شورش‌ها در نقاط مختلف کشور از جمله کردستان گفت: در کردستان ضدانقلاب حمله کرده بود و پادگان مهاباد را تصرف و سلاح‌های آن را به غارت برده بود. همه آن‌ها مسلح شده بودند، درحالی‌که مردم این خطه، بی‌سلاح و دفاع در برابر آن‌ها بودند. شهید قرنی تلاش زیادی در مقابله با این جریان به کاربست و درنهایت توانست پادگان مهاباد را حفظ کرده و دست منافقان را از آن کوتاه کند.
وی افزود: آن‌هایی که پادگان‌ها را غارت کرده بودند، اعلام خودمختاری کردند؛ در این شرایط هدف شهید قرنی جلوگیری از تجزیه کردستان بود که اگر این اتفاق می‌افتاد شاید جریان انقلاب به گونه دیگری رقم می‌خورد.
 حسنی ادامه داد: استکبار از انقلابی گری و ولایت مداری شهید قرنی کینه داشت و سرانجام نیز توسط گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید.
وی در ادامه بابیان این‌که کاروان شهادت امروز پرشورتر از گذشته به مأموریت خود عمل می‌کند، گفت: دنیا باید بداند که کشور ما سرشار از مجاهدان فی سبیل الله مانند شهید قرنی است که اگر روزی نیاز باشد، همه مثل او عمل می‌کنیم.
رئیس عقیدتی سیاسی ارتش افزود: دشمن نادان و نفهمی مانند ترامپ برادران مجاهد و پرتلاش سپاهی را به آنچه خودشان شایسته بودند، تروریست نامید و این کار موجب شد مردم وارد عمل شده و همه خود را سپاهی اعلام کردند.
وی ادامه داد: ما امروز به نقطه‌ای از اقتدار و قدرت دفاعی رسیدیم که نه‌تنها از خودمان به نحو احسن دفاع می‌کنیم، بلکه هرجایی که مظلومان دست یاری به سمت ما دراز می‌کنند، به‌صورت قانونی حضور می‌یابیم که این به برکت فرهنگ جهاد و شهادت است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchkwnq.23n-idftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما