سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 76928
منبع : خبرگزاری تسنیم

مراکز رایگان تشخیص اولیه بیماری‌ها در قم دائر می‌شود

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به راه‌اندازی نظام ارجاع در استان گفت: قرار است به‌زودی مراکز اولیه بهداشتی دایر شود تا شهروندان بدون پرداخت هزینه با مراجعه به این مراکز در صورت ایجاد مشکل و تشخیص کارشناس مربوطه به مراجع متخصص مراجعه کنند.
مراکز رایگان تشخیص اولیه بیماری‌ها در قم دائر می‌شود
مراکز رایگان تشخیص اولیه بیماری‌ها در قم دائر می‌شود
به گزارش قم نیوز ابوالفضل ایرانی خواه ظهر امروز در نشست خبری هفته سلامت که سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به برپایی پایگاه پایش سلامت در نماز جمعه این هفته و خدمت‌رسانی کارشناسان به شهروندان اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در راستای اهداف بلندمدت در جهت خدمت‌رسانی به نظام و مردم در جهت ارتقای تحقق رسالت خود به‌ویژه به قشر آسیب‌پذیر جامعه در عرصه سلامت، نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به افزایش  بیماری‌های فشارخون و دیابت در رأس کلیه بیماری‌های نهفته در بدن انسان افزود: در سال جدید هماهنگی‌های منسجم‌تری نسبت به سال‌های گذشته انجام‌شده که سبب کاهش شکایت شهروندان در بخش خصوصی و دولتی شده است.

وی با اشاره به تخصیص بودجه در راستای تثبیت زیرساخت‌های بهداشتی جهت بهره‌مند شدن قشر ضعیف جامعه از خدمات بهداشتی و درمانی عنوان کرد: استفاده نکردن از واکسیناسیون در بسیاری از بیماری‌ها سبب افزایش مرگ انسان‌ها شده بود، درحالی‌که کشور ایران با وجود دانشمندان پر تلاش به واکسن بیماری‌های مختلف دست پیدا کرده و از مرگ بسیاری از هم‌وطنان جلوگیری شده است.

ایرانی‌خواه با اشاره به راه‌اندازی نظام ارجاع در استان افزود: قرار است به‌زودی مراکز اولیه بهداشتی دایر شود تا شهروندان بدون پرداخت هزینه با مراجعه به این مراکز در صورت ایجاد مشکل و تشخیص کارشناس مربوطه به مراجع متخصص مراجعه کنند.

وی با تأکید بر برگزاری همایشی با موضوع بهداشت و سلامت در روز جمعه هفته آینده در یکی از بوستان‌های سطح شهر تصریح کرد: نخستین روز هفته سلامت با شعار دسترسی عادلانه به خدمات سلامت آغازشده و به ترتیب روزهای بعد با نام آموزش رکن سلامت، مشارکت اجتماعی و سلامت، مراقبت‌های اولیه بهداشت و سلامت روان، سلامت در حوادث و بحران‌ها، سبک زندگی سلامت‌محور و سلامت جمعیت و خانواده نام‌گذاری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به دیدار با دو تن از مراجع و استفاده از رهنمودهای آنان در راستای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان افزود: کاهش و کنترل سوانح و حوادث به‌عنوان اصلی‌ترین برنامه در قالب سند جامع با مطالعات پژوهشی تصویب‌شده که فاز اجرایی آن در جلسه بعدی شورای اداری استان به صورت رسمی تصویب و مراحل اجرایی آن عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های آموزشی در مدارس جهت ارتقای سلامت افراد جامعه ابراز کرد: در دهه اخیر اصلی‌ترین هسته کشورهای توسعه‌یافته را بیماری‌های نو پدید تشکیل می‌دهد که ارتباط مستقیم با سبک زندگی، الگوهای تربیتی و تغذیه سالم دارد.

ایرانی‌خواه با تأکید بر تأسیس مراکز بهداشتی و درمانی در شهرک امام حسین(ع) و روستای جنداب عنوان کرد: بیش از دو هزار و 200 پزشک در رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی در استان مشغول به فعالیت هستند که لازم بوده در روزهای تعطیل نیز به شهروندان خدمات کافی برسانند.

وی با اشاره به نام‌گذاری روز شنبه هفته آینده به‌عنوان آخرین روز هفته سلامت با عنوان سلامت، جمعیت و خانواده گفت: امیدواریم با همکاری کلیه نهادها و شهروندان شاهد ارتقا الگوها و شاخص‌های سلامت در ایران باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در نیمه شعبان سال جاری در راستای انسجام خدمات امداد و درمان با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله هلال‌احمر استان، خدمات شایسته‌ای به زائران محترم در مسجد مقدس جمکران داده شده است.

وی با اشاره به استقرار چند دستگاه اتوبوس آمبولانس و موتورلانس‌های دانشگاه علوم پزشکی در اطراف مسجد جمکران افزود: دانشگاه علوم پزشکی قم در حوزه بهداشت و درمان به‌عنوان معین و یاور سه استان لرستان، خوزستان و همدان تعیین شد که طبق درخواست استان خوزستان، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به این استان فرستاده شد.

ایرانی‌خواه با اشاره محروم بودن بسیاری از مردم جهان از خدمات بهداشتی و درمانی عنوان کرد: قشر فرهیخته و خودجوش دندان‌پزشکان استان، با گروه‌های دانشجویی بنا به درخواست استان همدان به این استان سفر کرده و داوطلبانه خدمات مؤثری را به شهروندان این استان ارائه دادند.

وی با تأکید بر سیاست‌گذاری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان با محوریت هفته سلامت افزود: بحث مراقبت‌های بهداشتی و دسترسی عادلانه اقشار ضعیف جامعه به خدمات بهداشت و سلامت بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نقش رسانه ملی در تبیین مسائل عنوان کرد: هرکس در هر جایگاه و مسئولیتی که قرار داشته باید رسالت خود را به بهترین شکل در این زمینه انجام دهد تا در پیشگاه خداوند سربلند باشد.

وی با تأکید بر تأسیس 180 پایگاه و مرکز بهداشتی در استان قم خاطرنشان کرد: کشور ایران در خصوص بسیاری از شاخص‌های زیرساختی به‌ویژه در حوزه درمان، آموزش و پژوهش در رأس بسیاری از کشورها قرار دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbw9bz.rhb05piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما