سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 76929
منبع : خبرگزاری تسنیم

4 نمایشگاه کفش، سوهان، فرش و مبل در قم برپا می‌شود

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از برپایی چهار نمایشگاه برای معرفی و فرهنگ‌سازی در زمینه کالاهای کفش، سوهان، فرش و مبل به‌عنوان چهار کالای دارای مزیت اقتصادی ویژه در قم خبر داد.
۴ نمایشگاه کفش، سوهان، فرش و مبل در قم برپا می‌شود
۴ نمایشگاه کفش، سوهان، فرش و مبل در قم برپا می‌شود
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های تدوین‌شده استان در مسئله رونق تولید کاملاً قابلیت عملیاتی شدن دارد.

وی با ارائه گزارش جمع‌بندی راهبردها و برنامه عملیاتی رونق تولید در استان قم گفت: از سه هفته قبل جلسات مختلفی برای جمع‌بندی برنامه‌ها و اصلاحیه‌های رونق تولید در قم انجام‌شده و طبق آن برنامه راهبردی یک‌ساله تدوین‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه ارائه گزارش جمع‌بندی راهبردها و برنامه عملیاتی رونق تولید در استان را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: حفظ تولید و اشتغال موجود رویکرد اصلی قم در سال 98 است، موانع پویایی اشتغال به صورت جدی در دستگاه‌های متولی باید دنبال و رفع شود.

سیجانی با اشاره به برخی از پیش‌نیازهای رونق تولید در استان خاطرنشان کرد: تأمین مواد اولیه و نظارت بر مصرف آن پیش‌نیاز عملیاتی شدن رونق تولید در قم است، جهاد کشاورزی و سازمان صمت دو دستگاه اصلی در این مبحث است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی برای حفظ اشتغال موجود به صورت جدی در دستور کار مسئولان استانی قرار گرفته است، با حل مشکلات بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای بسیاری از مشکلات این بخش در قم حل می‌شود.

وی احیای واحدهای راکد را از محورهای اصلی اقتصادی قم در سال 98 دانست و ادامه داد: احیای واحدهای راکد و تعطیل رویکرد دیگر قم در سال جدید است، عارضه‌یابی و شناسایی واحدهای تعطیل و راکد از امسال به صورت جدی در استان دنبال می‌شود.

سیجانی تأکید کرد: توانمندسازی بنگاه‌های تولیدی در قم در سال 98 به صورت دقیق‌تری دنبال می‌شود، نوسازی و استقرار مدیریت علمی و تعیین تکلیف شرکت‌های بدون مجوز در این بخش به صورت جدی‌تری از امسال بررسی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: تاکنون 1116 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت‌شده است.

وی عنوان کرد: نوسازی واحدهای تولیدی نیز برای حفظ اشتغال موجود دنبال می‌شود، بازاریابی و بازار سازی، معرفی کالاهای ایرانی و تبلیغ برای مصرف کالاهای بومی در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به برنامه‌های استان در معرفی کالاهای ساخت استان تأکید کرد: چهار نمایشگاه برای معرفی و فرهنگ‌سازی در زمینه کالاهای کفش، سوهان، فرش و مبل به‌عنوان چهار کالای دارای مزیت اقتصادی ویژه در قم برگزار می‌شود.

سیجانی تأکید کرد: پروژه‌های عمرانی فعال در قم باید خرید از محصولات و کالاهای بومی را در اولویت خود قرار داده و بعدازآن به سراغ کالاهای تولید سایر استان‌ها بروند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccooqm.2bqei8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما