سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب : 76933
منبع : خبرگزاری تسنیم

شهرک‌های صنعتی قم با مشکل جدی کمبود برق روبه‌رو هستند

قم نيوز : جلسه بررسی مشکلات شهرک برق شهرک‌های صنعتی استان قم برگزار و از کمبود برق و خاموشی‌ها در این شهرک‌ها انتقاد و بر لزوم همکاری بیشتر برای تأمین برق این شهرک‌ها تأکید شد.
شهرک‌های صنعتی قم با مشکل جدی کمبود برق روبه‌رو هستند
شهرک‌های صنعتی قم با مشکل جدی کمبود برق روبه‌رو هستند
به گزارش قم نیوز جلسه بررسی مشکلات شهرک برق شهرک‌های صنعتی استان با حضور سرمست استاندار قم، خوش‌خلق مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران، معاونان استاندار، مدیران دستگاه‌های استانی در سال جلسات استانداری برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم در این جلسه با اشاره به مشکل برق شهرک صنعتی‌های استان اظهار داشت: تاکنون بیش از 30 میلیارد تومان برای راه‌اندازی پست 63 کیلووات شهرک پردیسان هزینه شده است.

شهرداری هنوز تصمیمی برای پست برق منوریل نگرفته است

مهدی آهنین‌پنجه خاطرنشان کرد: شهرداری قم هنوز پست منوریل را به صورت کامل تحویل نگرفته و به دلیل برخی مباحث حقوقی فعلاً آن را مسکوت گذاشته است.

وی با اشاره به حجم فروش برق توسط شرکت توزیع نیروی برق قم ادامه داد: سالانه بیش از 300 میلیارد تومان شرکت توزیع برق قم، برق می‌فروشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به مشکل کمبود برق در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تأکید کرد: ظرفیت 5 مگاواتی برق منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به صورت کامل در بین واحدهای صنعتی توزیع‌شده است.

هزینه 890 میلیونی انشعاب برق در سلفچگان

سید رضا طباطبایی ادامه داد: هزینه بالای انشعابات جدید برق سبب نارضایتی سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی شده است، هزینه هر انشعاب برق در حال حاضر بالغ‌بر 890 میلیون تومان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم همچنین در این جلسه با اشاره به کمبود برق در شهرک‌های صنعتی استان تأکید کرد: استاندار قم برای تأمین زیرساخت‌ها و پویایی رونق تولید دستور اکید داده است.

محمود سیجانی گفت: پهنه صنعتی نیزار در مرز قم و دلیجان با آنکه برای استقرار واحدهای بزرگ صنعتی در نظر گرفته‌شده نیز با مشکل کمبود برق مواجه هستند.

مشکلات برق در پهنه صنعتی نیزار

وی خاطرنشان کرد: باوجوداینکه منطقه نیزار در محدوده جغرافیایی استان قم وجود دارد، اما مدیریت برق و روند اداری باید از طریق استان مرکزی انجام بگیرد که مشکلاتی در تأمین برق این واحدها به وجود آورده است.

استاندار قم نیز در این جلسه با انتقاد از تعرفه بالای برق در واحدهای صنعتی استان تأکید کرد: تعرفه برق صنعتی قم در مقایسه با سایر مناطق کشور بسیار بیشتر بوده که همین مسئله در موضوع رونق تولید و اشتغال تأثیر منفی از خود بر جای گذاشته است.

بهرام سرمست اضافه کرد: واقعیت این بوده که حق قم در مسئله برق به درستی به استان اختصاص پیدا نمی‌کند، در حال حاضر قم هزینه تهران و البرز را در زمینه تعرفه‌های صنعتی پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxwnq.23n-xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما