سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : 76934
منبع : خبرگزاری تسنیم

قم جورکش تهرانی‌ها در خاموشی‌های برق؛ خاموشی‌ها باید عادلانه باشد

قم نيوز : معاون استاندار قم خاموشی‌های مکرر سال گذشته قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: سال گذشته میزان قطعی قم بسیار بیشتر از تهران بود و در حقیقت قم در این زمینه هزینه مرکزنشینان را داد و حق این بوده که خاموشی‌ها به صورت عادلانه در این بخش از کشور توزیع شود.
قم جورکش تهرانی‌ها در خاموشی‌های برق؛ خاموشی‌ها باید عادلانه باشد
قم جورکش تهرانی‌ها در خاموشی‌های برق؛ خاموشی‌ها باید عادلانه باشد
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات برق شهرک‌های صنعتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سال 97 خاموشی‌های قم بیش‌ازحد استاندارد بود که مشکلاتی را برای استان به وجود آورد.

وی با تأکید بر پیش‌بینی احداث دو پست برق جدید در شهرک پردیسان برای حل مشکل کمبود برق در این منطقه افزود: در شهرک پردیسان 11 هکتار زمین برای احداث پست‌های 63 و 230 مگاواتی اختصاص‌یافته که متأسفانه با گذشت یک سال از قرارداد آن هنوز عملیات راه‌اندازی آغاز نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به برنامه استان برای احداث دو پست جدید برق در حریم مرکز شهر نیز تصریح کرد: دو پست 63 مگاواتی نیز در بلوار حرم تا حرم و مرکز شهر در مصوبات استان دیده‌شده که زیرساخت‌های آن‌هم هنوز فراهم نشده است.

بهشتی نیاز استان به افزایش پست‌های برق را موردتوجه قرار داد و گفت: توسعه مراکز درمانی در قم، توسعه پست‌های برق را به شدت بیشتر کرده است تا در زمان پیک مصرف این نیاز در استان حل و مرتفع شود.

وی خاموشی‌های مکرر سال گذشته قم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته میزان قطعی قم بسیار بیشتر از تهران بود و در حقیقت قم در این زمینه هزینه مرکز نشینان را داد، در حالی حق این بوده که خاموشی‌ها به صورت عادلانه در این بخش از کشور توزیع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: پست منوریل قم به دلیل عدم بهره‌برداری از این طرح می‌تواند در زمان پیک مصرف به ظرفیت برق استان اضافه شود، پست منوریل قم آماده بهره‌برداری بوده و شایسته نیست که بلااستفاده بماند.

بهشتی با تأکید بر بلااستفاده ماندن پست منوریل قم عنوان کرد: به نظر می‌رسد شهرداری قم در صدد این بوده که پست منوریل قم را برای استفاده در مترو استفاده کند، پست منوریل قم تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تأکید کرد: بیمارستان هزار تختخوابی قم در مراحل عملیات عمرانی خود قرارگرفته که باید تا قبل از اتمام این پروژه نیاز آن به برق تأمین شود در غیر این صورت بر مشکلات استان در رابطه با مراکز درمانی افزوده می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci53ay.t1aqp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما