چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : 76970
منبع : خبرگزاری فارس

ارزانی: نگاه به مسجد کاملا ایدئولوژیک است

قم نيوز : رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب ایدئولوژیک است که نگاه مادی ندارد بلکه یک نگاه متعالی است و در مسجد نیز این نگاه وجود دارد.
ارزانی: نگاه به مسجد کاملا ایدئولوژیک است
ارزانی: نگاه به مسجد کاملا ایدئولوژیک است
به گزارش قم نیوز حبیب رضا ارزانی در گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که از صبح امروز در قم آغاز به‌کار کرد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در استان قم و در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) حضور یافته و باید از این فرصت نورانی و ملکوتی استفاده کنیم. بسیاری از بزرگان مشکلات و مسائل خود را در این حرم مطهر حل و فصل می‌کردند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب ایدئولوژیک است که نگاه مادی ندارد بلکه یک نگاه متعالی است و در مسجد نیز این نگاه وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر همه اعتبارات کانون‌های مساجد از نخستین سال تاسیس تاکنون را با دستاوردهای بچه‌های مساجد بسنجیم اصلا قابل مقایسه نیست. ما نباید دیدگاه اداری داشته باشیم و کسی که چنین نگاهی دارد در جایگاه اشتباهی قرار گرفته و به مقصود نمی‌رسد.

ارزانی اظهار کرد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به نگاه جهادی توجه ویژه ای دارند و سیل کنونی نشان داد با امکانات دولتی نمی توان بحران را حل کرد بلکه انسجام و هم افزایی سبب شد تا کشته‌های این حادثه بسیار کمتر شود.

وی ادامه داد: این مساله مرهون حضور همه مردم در صحنه بود و بچه‌های مسجد در صدر فعالیت‌ها قرار داشتند. سازمان اوقاف و ستاد کانون‌های مساجد و نهادهای کتابخانه‌ها مشارکت بسیار پررنگی در این زمینه داشتند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: متاسفانه فقط پنج روایت درباره حضرت معصومه به ما رسیده است که چهار روایت به امامت و ولایت و مرکزیت قم برای جهان مرتبط هستند. بیش از هزار سال پیش حضرت معصومه(س) درباره جایگاه قم سخنی گفتند که هم اکنون شاهد تحقق این مساله هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی که در حال خدمت و تلاش برای مسجد با حب اهل بیت(ع) دارفانی را وداع گویند نزد خداوند جایگاه شهید را خواهند داشت.

ارزانی افزود: برخی تحلیل‌گران که اکثر تحلیل‌های آنان درست بوده است، اعتقاد داشتند که انقلاب اسلامی به 40 سالگی خود نخواهد رسید اما این انقلاب همچنان ادامه دارد و رهبری نیز بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند.

وی یادآور شد: 40 سالگی انقلاب گذشت و رهبری نقشه راه 40 سال دوم را طراحی کردند. شناخت دقیق وضع موجود مهمترین مساله در گام دوم انقلاب است. باید به دور از سیاه نمایی یا تعریف‌های غلوآمیز به بررسی وضع موجود پرداخت و قوی برداشتن گام دوم منوط به بررسی گام اول است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: ویژگی‌های امام خمینی(ره) از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی شامل مصداق ایمان و عمل صالح، علمداری اسلام ناب، تداوم عمل و صبوری، عقل کامل و حکمت، شخصیت جامع و کامل، اراده استوار، عدالت اجتماعی و تکیه بر مردم و نگاه بین المللی است.

وی ادامه داد: ما باید شخصیت امام راحل را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم و بر این اساس به خدمتگزاری بپردازیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciu3ay.t1aqy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما