چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 76977
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

آیت الله علوی بروجردی:نجابت مردم ایران نمونه ندارد/به فکرمردم باشیم نه درگیری‌های سیاسی

قم نيوز : مردم ما مردم بسیار خوبی‌اند. دوران جنگ سختی‌ها را تحمل کردند، تحریم‌ها را تحمل می‌کنند. نجابتی که در این مردم هست در بین هیچ جمعیتی نیست.
نجابت مردم ایران نمونه ندارد/به فکرمردم باشیم نه درگیری‌های سیاسی
نجابت مردم ایران نمونه ندارد/به فکرمردم باشیم نه درگیری‌های سیاسی
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علوی بروجردی در دیدار با سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به جمعیت شهر قم گفت: جمعیت اصلی خود شهر قم زیاد نیست، به خصوص بعد از انقلاب، مهاجرت به شهر مقدس قم خیلی زیاد شده است. یعنی ما در قم محلاتی داریم که مهاجرنشین است و جمعیتشان از جمعیت اصلی سابق قم بیشتر است.

وی افزود: ترکیب مختلفی از این افراد در این محلات هست و همه هم محلی نیستند. یعنی این‌طور نیست که از اطراف قم آمده باشند، بلکه از بلاد دور آمده‌اند و اینجا سکونت کرده‌اند و لذا از نظر فرهنگی متفاوت با آن فرهنگ گذشتۀ قم است.

این استاد حوزه ادامه داد: از همین رو بعضی از مسائل و مشکلات در قم نسبت به جاهای دیگر بیشتر است .

توهمات و خطاهای آمریکا

ایشان با اشاره به شرارت های آمریکا علیه مردم ایران گفت: آمریکا تصور می‌کند حالا که سپاه را تحریم کرده، مردم دیگر خدمت‌گزاری سپاه را قبول نمی‌کنند و می‌گویند سپاهیان دیگر اینجا نیایند. کردها و سرانشان و خود عراقی‌ها صریحاً به ما گفتند که اگر همین حاج قاسم سلیمانی و جانفشانی سپاه  قدس نبود، بغداد سقوط کرده بود.

آیت الله علوی بروجردی بیان داشت: گاهی سردار سلیمانی تماس می گرفتند و از مراجع می‌خواست که برایشان دعا کنند. یعنی وضع این‌گونه بود. این‌ها محاصره را شکستند. اگر این‌ها نبودند، بغداد و اربیل سقوط کرده بود.

وی خطاب به آمریکا افزود: داعش را شما درست کردید، القاعده را شما درست کردید، طالبان را شما درست کردید. بعد این چیزی نیست که ما فقط بدانیم، همۀ عالم می‌دانند. بعد هر سازمان آزادی‌بخشی در دنیا پیدا بشود، باید تروریست باشد؟، چون برخلاف مذاق آقایان است! آن‌وقت عربستانی که در تمام حوادثی که در نقاط مسلمان‌نشین واقع می‌شود دستش در کار است، از نظر آمریکا تروریست نیست! این‌ها تروریست نیستند؟! این‌ها اتهام تروریستی ندارند؟! افرادشان تروریست نیستند؟!

استاد حوزه علمیه بیان کرد: دنیا هم دنیای بی‌انصافی است. در مقابل مشکلات ما اظهار خوش‌حالی می‌کنند که حالا مردم ما در اینجا گرفتار شده‌اند.  این شخص (ترامپ) متوجه نیست که لااقل حفظ ظاهر بکند و اظهار خوش‌حالی نکند. تصور می‌کند که قلم او کار را می‌چرخاند.

وی گفت: باید از آن کسانی که تحت سلطۀ داعش بودند بپرسند که سپاه چگونه بوده است. یا در دوران جنگ تحمیلی، تمام دنیا به صدام کمک کردند، از شوروی و چین گرفته  تا آمریکا و اروپا... سلاح  شیمیایی‌اش را اروپا برایش تأمین کرد، یعنی همین‌هایی که الان دم از حقوق بشر می‌زنند! یک نفر هم از ما حمایت نمی‌کرد.

آیت الله علوی بروجردی افزود: اما همین مردم، همین سپاه، همین نیروها بودند که یک سانتی‌متر مربع  از این خاک را در اختیار عراق نگذاشتند؛ آن هم در این دوران اخیر که ما هرات را خیلی راحت از دست دادیم، بحرین را راحت از دست دادیم . این‌ها متوجه نیستند و تفاوت قائل نیستند. لذا ما در یک دنیای ظالمی هستیم و با امکانات محدود جز اینکه خودمان در کنار هم باشیم و جز اینکه خودمان برای همدیگر دل بسوزانیم هیچ راه دیگری نداریم.

به فکر مردم باشیم نه درگیری‌های سیاسی

وی گفت: واقعاً ناراحت می‌شویم  که مردم در سیل گرفتارند. در این میان ما گاهی می‌خواهیم اختلافات سیاسی‌مان را حل کنیم! و لذا مردم فراموش می‌شوند. این اختلافات را رها کنید. عامل سیل چه بوده، کی چه کار کرده و... الان مسئله این نیست. این‌ها را بعداً بنشینید و برای برنامه‌ریزی‌های بعدی بررسی کنید. الان که مردم گرفتارند، باید به داد مردم برسید.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مردم ما مردم بسیار خوبی‌اند. دوران جنگ سختی‌ها را تحمل کردند، تحریم‌ها را تحمل می‌کنند. نجابتی  که در این مردم هست در بین هیچ جمعیتی نیست.

وی ادامه داد:‌واقعاً الان همه کمک می‌کنند. قدردان همه‌شان هم باید بود. از هلال احمر گرفته تا دولت. اما نیرو‌های نظامی انصافاً خوب کار می‌کنند، بسیجی‌ها خوب کار می‌کنند، سپاهی‌ها خیلی خوب کار می‌کنند، ارتشی‌ها جان‌فشانی می‌کنند و خوشبختانه این خو‌ش‌حالی هم هست که افراد روحانی و حوزوی‌‌ها هم خیلی وسیع وارد میدان شدند. ما وظیفه‌مان است. باید در کنار مردم باشیم. همۀ درد مردم باید بر دوش ما باشد. امیدوارم خداوند از همه قبول بکند و این همدلی را از ما نگیرد، بلکه این تهدیدهای دشمن باعث همدلی بیشتر ما بشود و فرصت باشد و تهدیدشان قیمت و تأثیر نداشته باشد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfe1de.w6dveagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما