چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب : 76983
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: زندانی‌کردن بدهکاران مالی و مهریه، وجه شرعی ندارد

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: قوه قضاییه باید کاری کند که اعتماد مردم حفظ شود، یعنی عالمانه، عادلانه و آگاهانه رفتار کند که مردم عزیز ما، برای احقاق حق خود به آنجا مراجعه و قوه قضائیه را مورد اعتماد خویش بدانند.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: زندانی‌کردن بدهکاران مالی و مهریه، وجه شرعی ندارد
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: زندانی‌کردن بدهکاران مالی و مهریه، وجه شرعی ندارد
 آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: زندانی‌کردن بدهکاران مالی و مهریه، وجه شرعی ندارد
مرجع تقلید شیعیان گفت: قوه قضاییه باید کاری کند که اعتماد مردم حفظ شود، یعنی عالمانه، عادلانه و آگاهانه رفتار کند که مردم عزیز ما، برای احقاق حق خود به آنجا مراجعه و قوه قضائیه را مورد اعتماد خویش بدانند.

    ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ استانها قم نظرات

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: زندانی‌کردن بدهکاران مالی و مهریه، وجه شرعی ندارد

به گزارش قم نیوز آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی،رئیس قوه قضاییه که در بیت معظم له برگزار شد، اظهار داشت: کار شما بسیار مهمّ است که اگر به بهترین وجه انجام بگیرد، منافع بسیار زیادی برای کشور و جامعه دارد.

وی افزود:نظر به اینکه قضاوت از مناصب مهمّ و خطیر است، باید قضات از بین افراد عالم، عادل و آگاه انتخاب شوند تا بتوانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: قوه قضاییه باید کاری کند که اعتماد مردم حفظ شود، یعنی چنان عالمانه، عادلانه و آگاهانه رفتار کند که مردم عزیز ما، برای احقاق حقّ خود به آنجا مراجعه و قوّه قضائیه را مورد اعتماد خویش بدانند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: در روند قضایی باید آبروی مردم کاملاً محفوظ بماند، عدالت هم به طور کامل و بدون تبعیض باید برای همگان اجرا شود.

آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود را به موضوع مجازات حبس اختصاص داده و گفت:زندانی‌کردن بدهکاران مالی از جمله برای مهریه، وجه شرعی ندارد و چنانچه بدهکاری، معسر و مفلس شناخته شد، باید احکام شرع برای او اجرا شود و حقّ حبس او را نداریم.

وی حفظ امنیت سرمایه و اموال مردم را از مهم‌ترین وظایف قوه قضائیه برشمرده و تصریح کرد:اخباری که از اختلاس‌ها و دزدی‌ها شنیده می‌شود بسیار نگران‌کننده است، شما باید جدّی وارد شده و جلوی اختلاس‌ها را بگیرید، البته اقدام مهم‌تر اینکه بستر و زمینه اختلاس و دزدی از سیستم اقتصادی کشور برطرف شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اقتدار قوه قضاییه در جلوگیری از اختلاس‌ها، نقش زیادی در رفع مشکلات اقتصادی کشور دارد، افزود: یکی دیگر از وظایف مهم قوه قضائیه به ویژه دادستان‌های محترم به عنوان مدعی‌العموم، جلوگیری از اعمال خلاف شرع و ملاهی و مناهی است که توسط عده‌ای از افراد انجام می‌گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: باید با تدبیر و اقتدار، جلوی این امور خلاف گرفته شود تا جامعه، پاک بماند و مردم در آسایش و رفاه زیر سایه احکام نورانی اسلام زندگی کنند.

آیت الله صافی‌گلپایگانی خاطرنشان کرد: کار مهمّی به حضرتعالی و همکاران محترمتان واگذار شده که امیدوارم بتوانید با تدبیر و اجرای دقیق احکام اسلام، به ملّت شریف و عزیز ایران به نحو احسن خدمت نمایید و موجبات رضایت خداوند متعال و حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم کنید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc1oqm.2bqe48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما