پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 77003
منبع : خبرگزاری ايرنا

نماهای ساختمانی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی حمایت می شوند

قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: به منظور اصلاح ترویج نمای رومی در ساختمان های شهر قم، نماهای برگرفته از الگوهای ایرانی- اسلامی حمایت می شوند.
نماهای ساختمانی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی حمایت می شوند
نماهای ساختمانی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی حمایت می شوند
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی افزود:نمای رومی علاوه برنداشتن تناسب با فرهنگ و جایگاه قم به عنوان ام القرای جهان اسلام، به دلیل سنگینی سازه، در برابر حوادث غیر مترقبه مانند زلزله بسیار آسیب پذیر می باشد به همین دلیل اصلاح این موضوع به عنوان یک دغدغه مورد توجه شهرداری و اعضای این شورا است.

وی با تاکید بر لزوم معرفی طرح های جایگزین برای اجرای نمای ساختمان ها ادامه داد: پیگیری هایی در این زمینه صورت گرفته و از برخی طراحان ساختمانی برای طراحی نماهایی برگرفته از فرهنگ ایرانی- اسلامی حمایت شده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم برخورد با وضعیت نابسامان ترویج نماهای رومی در قم را نیازمند برنامه ای هماهنگی و چند بعدی دانست و افزود: شهرداری باید در زمان صدور پروانه و پایان کار، با ساختمان هایی که نمای رومی اجرا کرده اند به عنوان یک تخلف برخورد کند ضمن اینکه باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم نیز ضورت گیرد.

جلالی با تاکید بر ضرورت ورود کمیسیون ماده 100 برای برخورد با ساختمان های دارای نماهای رومی ادامه داد: ساخت نمای رومی برخلاف پروانه ساختمانی است و باید ابزار و عزم لازم برای برخورد با چنین تخلفاتی ایجاد و از طرفی باید از طریق سازمان نظام مهندسی با مهندسان ناظر ساختمان که نماهای رومی را ترویج می کنند نیز تذکر داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: توصیه ما به مردم این است که از خرید خانه های دارای نمای رومی اجتناب کنند چرا که برخی برای کسب سود بیشتر با اجرای نمای رومی ساختمان را بزک کرده و نسبت به کیفیت آن بی توجهی و کم کاری می کنند.

وی با بیان اینکه باید مردم به جای نگاه به ظاهر به استحکام و کیفیت مصالح به کار رفته در ساختمان توجه کنند ادامه داد: با کمیسیون ماه 5 هماهنگی هایی انجام شده تا دستورالعملی برای جلوگیری از صدور پایان کار به ساختمان های دارای نمای رومی طراحی شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgwz9u.ak9uz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما