پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 77011
منبع : خبرگزاری تسنیم

مشکلاتی جدی در خدمات شهری قم وجود دارد

قم نيوز : استاندار قم با اشاره به وجود برخی نارسایی‌های شهری گفت: در مبحث خدمات شهری خلأهای جدی در قم وجود داشته و از تمرکز جمعیت در شهر قم ارزش‌افزوده چندانی نصیب استان نمی‌شود.
مشکلاتی جدی در خدمات شهری قم وجود دارد
مشکلاتی جدی در خدمات شهری قم وجود دارد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست صبح امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان اظهار داشت: درصد اندکی از نرخ بیکاری استان در سال 97 رخ داد که امیدوارکننده است.

وی با بیان اینکه باید آسیب‌شناسی درست و دقیقی در زمینه اشتغال استان در سال جدید انجام گیرد، افزود: هدف‌گذاری استان در مسئله اشتغال در سال 98 رسیدن به نرخ بیکاری تک‌رقمی است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: مشاغل روستایی و مشاغل خانگی از ظرفیت‌های مهمی بوده که می‌توان با توجه به آن به نرخ بیکاری تک‌رقمی رسید، همچنین اولویت‌بندی و زمان‌بندی اجرای برنامه راهبردی رونق تولید باید به صورت دقیق عملیاتی و موردتوجه قرار بگیرد.

وی با تأکید بر موظف بودن استفاده تمامی کارگروه‌های فنی و اقتصادی استان از نظرات و پیشنهادات بخش‌های خصوصی و تخصصی استان تصریح کرد: صادرات ویترین اقتصاد هر استان و کشوری بوده و باید در برنامه راهبردی رونق تولید توجه ویژه‌ای به آن شود.

سرمست، رونق تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی را بدون صادرات ناقص و ابتر دانست و گفت: سیاست‌ها و راهبردهای رونق تولید باید در قم به سمت عملیاتی شدن حرکت کند، تدوین راهبرد به تنهایی بدون اینکه به مرحله اجرا برسد هیچ ارزش و اعتباری ندارد.

وی ادامه داد: رسیدن به رتبه پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 98 از مصادیق سنگ‌های بزرگی بوده که امکان عملیاتی شدن آن در کوتاه‌مدت وجود نداشته و باید تمام هزینه‌هایی که قرار بوده در آن هزینه شود در بهسازی اطراف حرم مطهر مصرف شود.

استاندار قم با بیان اینکه تعریف کردن زمان‌بندی مشخص برای پروژه‌ها لازمه اجرای راهبردهای رونق تولید در استان است، عنوان کرد: در محرک‌های رونق تولید قم خلأهای مختلفی دیده می‌شود که باید در کارگروه‌های تخصصی به آنها توجه شود.

وی با اشاره به وجود برخی نارسایی‌های شهری یادآور شد: در مبحث خدمات شهری خلأهای جدی در قم وجود داشته و از تمرکز جمعیت در شهر قم ارزش‌افزوده چندانی نصیب استان نمی‌شود.

سرمست اظهار داشت: توفیقات اقتصادی استان قم با شکل مدیریت عمرانی شهری در ارتباط است، محرک ویژه‌ای برای خدمات شهری در محرک‌های رونق اقتصادی قم باید دیده و تدوین شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfyxde.w6deyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما