پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : 77014
منبع : خبرگزاری تسنیم

170 چکیده و مقاله علمی به دبیرخانه همایش نظریه علم اسلامی ارسال شد

قم نيوز : دبیر همایش نظریه علم اسلامی گفت: ۱۰۰ مورد چکیده و ۷۰ مقاله علمی و ۱۴ کتاب توسط دبیرخانه همایش بررسی شده است و شش پیش نشست برگزار شد که مطابق آمارها در جامعه علمی داخلی و خارجی کشور تأثیر زیادی داشته است.
۱۷۰ چکیده و مقاله علمی به دبیرخانه همایش نظریه علم اسلامی ارسال شد
۱۷۰ چکیده و مقاله علمی به دبیرخانه همایش نظریه علم اسلامی ارسال شد
به گزارش قم نیوز ابراهیم علیپور در همایش ملی نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش پرورش که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: پژوهشکده فلسفه و کلام بر اساس تکلیف علمی و تعهد بر آزاد اندیشی از ارائه همه دیدگاه‌ها و انعکاس آن‌ها استقبال کرده و معیار در پذیرش مقالات و آثار نیز رعایت اصول و قواعد علمی بوده است.

وی گفت: نتیجه تلاش‌های بیش از دو سال گذشته بررسی 100 مورد چکیده و 70 مقاله علمی و 14 کتاب بوده است، شش پیش نشست داشتیم که مطابق آمارها در جامعه علمی داخلی و خارجی کشور تأثیر زیادی داشته است و این اتفاق میمون و مبارکی است.

دبیر همایش نظریه علم اسلامی تصریح کرد: این همایش حاصل فعالیت بیش از دو تلاش اندیشمندان است، سه اتفاق مبارک افتاده اول این که اندیشمندان حوزوی در کنار اندیشمندان دانشگاهی کنار هم هستند و در کنار هم کاری علمی و عملی را انجام می‌دهند.

علیپور عنوان کرد: علم دینی و اسلامی سازی علوم یکی از مباحث چالش برانگیز و مهم در چند دهه اخیر بوده است وسابقه این بحث گرچه به قرن نوزدهم می‌رسد که به دنبال آشنایی مسلمانان با علوم مدرن و آشکار شدن پیامدهای ناگوار علوم جدید در کنار فواید آن‌ها نظریه علم دینی در جهان غرب و دنیای اسلام مطرح شد.

وی ادامه داد: در این همایش 13 جلد کتاب در حوزه علم دینی رونمایی شد که 10 جلد به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و سه جلد از خارج مجموعه بدون هیچ چشم داشتی تولید شده است.

دبیر همایش نظریه علم اسلامی بیان کرد: تلاش کردیم که با برگزاری این همایش اندیشه جوانان برای ورود به این مباحث مهم آماده شود و خیلی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز همکاری خوبی با این همایش داشتند و حتی اعلام آمادگی کردند که موضوع رساله‌های علمی دانشجویان را از این همایش بگیرند.

علیپور عنوان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی تضارب آراء را همواره در دستور کار خود قرار داشته که نمود عینی و عملی آن را امروز می‌بینیم و این برنامه با صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5uay.t1ayz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما