پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : 77018
منبع : خبرگزاری تسنیم

برخی مدیران قم از تعطیلی واحدهای تولیدی خوشحال می‌شوند

قم نيوز : رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم گفت: متأسفانه روند بانک‌ها و مسئولان اقتصادی استان به نحوی بوده که وقتی واحدی را به دلیل بدهی پلمپ می‌کنند به خاطر اجرای قانون لبخند رضایت بر صورتشان نقش می‌بندد.
برخی مدیران قم از تعطیلی واحدهای تولیدی خوشحال می‌شوند
برخی مدیران قم از تعطیلی واحدهای تولیدی خوشحال می‌شوند
به گزارش قم نیوز حسن آقاجانی صبح امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره ب مشکلات واحدهای تولیدی در قم اظهار داشت: قوانین خلق‌الساعه و هزینه بالای تولید دو مشکل عمده تولید در استان قم است.

وی بالارفتن هزینه‌های تولید در استان را مدنظر قرار داد و افزود: به دلیل کاهش ارزش پول ملی، شاهد افزایش هزینه‌های تمام‌شده تولید و کاهش کیفیت کالا هستیم که دیگر امکان رقابت با رقبای خارجی در این شرایط وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم با اشاره به وجود مشکلات اساسی برای واحدهای تولیدی استان خاطرنشان کرد: ادامه این روند بسیاری از واحدهای تولیدی را با رکود و مشکل اساسی روبه‌رو می‌کند.

وی با گلایه‌مندی از بانک‌ها و مسئولان استانی قم تصریح کرد: متأسفانه روند بانک‌ها و مسئولان اقتصادی استان به نحوی بوده که وقتی واحدی را به دلیل بدهی پلمپ می‌کنند به خاطر اجرای قانون لبخند رضایت بر صورتشان نقش می‌بندد که نشان از عدم اهتمام واقعی به مسئله رونق تولید است.

آقاجانی وجود مشکلات در زمینه تهیه مواد اولیه واحدهای تولیدی را مدنظر قرار داد و گفت: نوسانات شدید نرخ ارز و عدم ثبات در بازار مشکلی جدی در زمینه صادرات کالا و واردات مواد اولیه به وجود آورده است.

رئیس شورای شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به رونق تولید و تبعات آن برای استان اظهار داشت: متأسفانه در بحث رونق تولید به مبحث تولید خدمات که ارزش‌افزوده بالایی داشته توجه نمی‌شود.

عبدالله جلالی تولید محصولات به روش سنتی را موردتوجه قرار داد و افزود: ازآنجایی‌که تولید کالا با علم در قم انجام نمی‌شود این موضع سبب افزایش قیمت تمام‌شده تولید در استان شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc4xqm.2bqms8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما