شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 77060
منبع : خبرگزاری ايرنا

174میلیارد ریال مطالبات مراکزدرمانی قم از بیمه سلامت پرداخت شد

قم نيوز : مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: 174 میلیارد ریال مطالبات سال گذشته مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در این استان پرداخت شد.
174میلیارد ریال مطالبات مراکزدرمانی قم از بیمه سلامت پرداخت شد
174میلیارد ریال مطالبات مراکزدرمانی قم از بیمه سلامت پرداخت شد
به گزارش قم نیوز محمدرضا فخاریان قمی در گفت و گویی افزود: با پیگیری های مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و اختصاص بودجه مربوطه به این اداره کل، بخشی از مطالبات سال 97 مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد پرداخت شد.

وی بیان کرد: تاکنون 78 میلیارد ریال از مطالبات بیمارستانی‌های دولتی و 38 میلیارد ریال از مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد، پرداخت و مبلغ 39 میلیارد ریال به بخش خصوصی و چهار میلیارد ریال نیز درپرداخت خسارت متفرقه بیمه شده گان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون از زمان تحویل اسناد، اداره کل بیمه سلامت 2 ماه فرصت دارد تا نسبت به پرداخت هزینه اسناد اقدام کند،‌ ابراز امیدواری کرد: در سال جاری بتوانیم پرداخت به مراکز تشخیصی و درمانی استان را به نقطه مطلوب برسانیم.

فخاریان قمی اضافه کرد: بیمه سلامت در حوزه دارویی نیز کوشیده است با کاهش معوقات بخش قابل توجهی از طلب داروخانه‌ها و مراکز دارویی و شرکت های دارویی را پرداخت کند.

وی ادامه داد: در سال جاری با تخصیص انجام شده، مطالبات آذرماه 97 مراکز و موسسات دولتی دانشگاهی و بقیه مراکز و موسسات طرف قرارداد نیز به طور متوسط یکماه پرداخت شده است.

فخاریان قمی در ادامه به لزوم تعامل مثبت اداره کل بیمه سلامت با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز و موسسات طرف قرارداد استان تاکید کرد و گفت: حاصل این تعامل و هم اندیشی باعث شده است که خدمات حوزه سلامت بدون توقف و در بهترین شکل ممکن در قم به بیماران و بیمه شده گان ارائه شود.

172 پزشک عمومی، 128 پزشک متخصص، 26 پزشک فوق متخصص، هشت فلوشیپ، 142 داروخانه، 24 آزمایشگاه، 34 مرکز فیزیوتراپی، 6 مرکز جراحی محدود، 10 بیمارستان، 19 مرکز تصویربرداری، یک مرکز رادیوتراپی، 28 داندانپزشک، 14 درمانگاه خصوصی، 2 درمانگاه دولتی دانشگاهی، هشت درمانگاه تخصصی، سه درمانگاه دولتی غیردانشگاهی، 12 درمانگاه خیریه و هفت مرکز ترک اعتیاد مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت قم می باشد.

سازمان بیمه سلامت ایران در قالب پنج صندوق کارمندی، سایر اقشار، بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان و روستاییان، متقاضیان را تحت پوشش قرار داده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjyyea.uqeamzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما