يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : 77116
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
تولیت حرم حضرت معصومه(س):

برنامه‌های فرهنگی حرم بانوی کرامت برای زندانیان دنبال می‌شود

قم نيوز : تولیت آستان کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به استقبال این آستان مقدس از ایجاد ارتباط زندانیان با جامعه تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت برای زندانیان نیز دنبال خواهد شد تا بتوانیم شاهد رجوع زندانیان به نفس پاک آن‌ها، باشیم.
برنامه‌های فرهنگی حرم بانوی کرامت برای زندانیان دنبال می‌شود
برنامه‌های فرهنگی حرم بانوی کرامت برای زندانیان دنبال می‌شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار شورای معاونان اداره‌کل زندان‌های و اعضای ستاد دیه استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه نگاه اهل‌بیت(ع) این است که زندانی از مردم به کلی جدا نباشد، اظهار کرد: در روایات مشاهده می‌شود که گاهی پیامبر اسلام(ص) فردی را در مسجد یا منازل افراد یاران خود زندانی می‌کردند، این نشان می‌دهد که نمی‌خواستند زندانی از جامعه جدا شود.

وی اضافه کرد: شخص زندانی با جرمی که انجام داده خود را از جامعه جدا کرده اما این اشکال و خطای اوست و ما این اشکال را تایید نمی‌کنیم بنابراین در شهر قم به‌عنوان یک شهر الگو تا میزانی که مباحث امنیتی به ما اجازه دهد باید به این موضوع توجه داشته باشیم و ارتباط زندانی با جامعه را حفظ کنیم.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: شیطان و شیطان‌پرستان می‌خواهند که زندانی به صورت کامل از جامعه جدا شود و به یک عنصر شرور خالص در دست شرور بزرگ یعنی شیطان تبدیل شود اما بر اساس آموزه‌های اسلامی باید این افراد به جامعه برگردانده شوند.

وی با بیان اینکه به هر میزانی که مظاهر و آیین‌های اسلام را اجرا کنیم به اسلام و اهل‌بیت(ع) نزدیک‌تر می‌شویم، تصریح کرد: «تعاونوا علی البر و التقوی» به‌عنوان یکی از دستورهای الهی به دنبال خود برکات و نعمت‌های بسیاری را به دنبال دارد؛ در امر آزادسازی زندانیان افراد مختلف از جمله خیرین، طلبکاران، نهادها و خویشاوندان زندانیان در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به استقبال حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از ایجاد ارتباط زندانیان با جامعه تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت برای زندانیان نیز دنبال خواهد شد تا بتوانیم شاهد رجوع زندانیان به نفس پاک آن‌ها، باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb08bz.rhbz8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما