قم نيوز : با عدم رویت هلال برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید، ماه شعبان ۳۰ روزه شد و سه شنبه ۱۷ خرداد روز اول ماه رمضان سال 1398 است.
سه شنبه ۱۷ اردیبهشت روز اول ماه رمضان در ایران است / تعطیلات خرداد دست نخورده باقی ماند
به گزارش قم نیوز، گروه‌های مختلف استهلال موفق به رویت هلال ماه رمضان نشدند و بدین ترتیب، ماه شعبان 1440 قمری ۳۰ روزه شد و ماه رمضان 1440 در ایران از سه شنبه ۱۷ خرداد 1398 آغاز می‌شود.

دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای رویت هلال ماه رمضان را برای ایشان محرز ندانست و از مومنان خواست تا دوشنبه ۱۶ اردیبهشت را به عنوان روزه قضا یا روزه مستحبی روزه بگیرند.

آیت الله سیستانی نیز که در عراق به سر می برد، برای عراق و مناطق مجاور آن یعنی ایران،‌ رویت هلال ماه رمضان را محرز ندانست و بدین ترتیب مقلدان ایشان نیز باید فردا را به نیتی غیر از روزه ماه مبارک رمضان،‌ در صورت تمایل،‌ روزه بگیرند.

با اعلام ۳۰ روزه بودن شعبان توسط این دو مرجع تقلید، بخش زیادی از مردم مسلمان و شیعه ایران و عراق و مناطق مجاور تکلیف خود را یافته‌اند. البته ممکن است مقلدان سایر مراجع فردا را روز اول رمضان بدانند که در این صورت، آنها باید روزه بگیرند یا از شهر خارج شده و روزه خود را باز کنند.

تعطیلات انتهای رمضان دست نخورده باقی ماند
با جابجایی یک روزه ماه رمضان در تقویم،‌ تعطیلات انتهای ماه دست نخورده باقی می ماند و بدین ترتیب مرخصی‌‌هایی که برای تعطیلات خرداد گرفته شده است، دچار مشکل نخواهد شد.

مراسم سالگرد رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره)، در ۲۹ ماه رمضان برگزار خواهد شد و مردم روزه داری که برای شرکت در این مراسم رهسپار می شوند، با زبان روزه سالروز رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی را گرامی می دارند که این آخرین سال این مراسم تا ۳۳ سال آینده خواهد بود.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdchmxnq.23nq-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما