پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 77493
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

بازماندگان اقدام تروریستی نیوزیلند از حمایت وزارت بهداشت محروم هستند

قم نيوز : با گذشت دو ماه از حمله یک نژادپرست به مساجد کرایست چرچ و کشتار خونین نمازگزاران، هنوز هیچ بودجه ای از سوی وزارت بهداشت نیوزیلند برای سلامت روان بازماندگان درنظر گرفته نشده است.
بازماندگان اقدام تروریستی نیوزیلند از حمایت وزارت بهداشت محروم هستند
بازماندگان اقدام تروریستی نیوزیلند از حمایت وزارت بهداشت محروم هستند
به گزارش قم نیوز وزارت بهداشت نیوزیلند اعلام کرد با گذشت تقریبا 2 ماه از حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ در 15 مارس که منجر به کشته شدن 51 نمازگزار و مجروح شدن 38 تن دیگر شد، هنوز بودجه ای برای رسیدگی به وضعیت روحی- روانی آسیب دیدگان و بازماندگان این فاجعه خونین توسط این وزارتخانه اختصاص داده نشده است.

تونی گاتچلاگ، مدیر کل بهداشت روان این کشور گفت که برنامه ریزی هایی را پس از وقوع کشتار در مسجد ترتیب داده اند و دقیقا می دانند به چه ابزاری نیاز دارند.

دکتر گاتچلاگ توضیحاتی را درباره چگونگی روند درمانی اعلام کرد، در این میان وزارتخانه هنوز زمان مشخصی را برای اختصاص بودجه به این طرح ارائه نداده است.

 

در این میان گروه حامی سلامت روان کرایست چرچ گفته برخی از مسلمانان در کرایست چرچ که مسقتیما در معرض آسیب روانی در اثر حمله مهاجم بوده اند هنوز کمک درمانی برای بهبود وضعیت روحی شان دریافت نکرده اند.

 

فیونا هووارد مدیر این گروه خدماتی افزود: گزارش هایی در دست است که شاهدان عینی حادثه و افرادی که مستقیما در این حمله آسیب روحی روانی دیده اند، دسترسی به کمک های مالی که به شدت به آن نیازمند هستند ندارند، چه برسد حمایت رودررو و انسانی.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjtxea.uqeahzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما