شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 77561
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس دانشگاه صنعتی قم:

توان تولید داخلی کشور قادر به پاسخگویی نیازهای مردم است

قم نيوز : رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: توان تولید داخلی کشور قادر به پاسخگویی مایحتاج مردم است و بخش صنعت با همکاری مراکز دانشگاهی می تواند نیازهای بازار را تامین کند.
توان تولید داخلی کشور قادر به پاسخگویی نیازهای مردم است
توان تولید داخلی کشور قادر به پاسخگویی نیازهای مردم است
به گزارش قم نیوز جلال رضایی نور ضمن تاکید بر این که مردم نگران تامین کالاهای مورد نیاز خود از بازار نباشند، افزود: توان صنعتی و علمی کشور در حد قابل قبولی قرار دارد و این دو بخش با همکاری یکدیگر می توانند محصولات مورد نیاز مردم را تولید و به بازار عرضه نمایند. 

وی بیان کرد: گروه های تحقیقاتی و پژوهش محور دانشگاه ها، آماده اند تا در بخش هایی که صنعت به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان با مشکل مواجه شده است، وارد میدان شده و با انجام فعالیت های میدانی، نمونه داخلی قطعات مورد نیاز واحدهای صنعتی کشور را تولید کنند. 

وی ادامه داد: همکاری متقابل صنعت و دانشگاه و اعتماد بیش از پیش این 2 نهاد به یکدیگر، موجب خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات صنعتی می شود و فشارهای اقتصادی دشمن نخواهد توانست خللی در روند تولید محصولات مورد نیاز مردم ایجاد نماید. 

رضایی نور گفت: اکنون توان علمی دانشگاه های صنعتی کشور درحد مطلوبی قرار دارد و آنان می توانند در قالب طرحهای مشترک برای هر کدام از مشکلات بخش صنعت، راهکار مخصوص به خود را ارائه دهند و از توقف چرخه تولید محصولات بر اثر تحریم های خارجی و نبود قطعات مورد نیاز، جلوگیری کنند. 

وی بیان کرد: به هیچ عنوان چرخه صنعت و تولید کشور به دلیل فشار تحریم ها متوقف نخواهد شد و کارشناسان دانشگاهی در کنارصنعتگران همه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تامین خواهند کرد. 

وی ادامه داد: بیان توانمندیهای علمی و صنعتی کشور برای مردم، مانع از تاثیرگذاری جنگ روانی دشمن و ایجاد التهابات کاذب در بازار داخلی می شود و اعتماد عمومی به سرمایه های ملی برای تولید محصولات مورد نیاز را تقویت می کند. 

دانشگاه صنعتی قم از جمله 23 دانشگاه صنعتی در سراسر کشور می باشد که دارای 57 عضو هیأت علمی و 2 هزار دانشجو مشغول به تحصیل در 23 رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های فنی، مهندسی، برق، کامپیوتر و علوم پایه است. 


انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcfytde.w6devagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما