شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 77566
منبع : ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش در قم خبر داد

پخش کلیپ‌های مبتذل، جریانی حساب شده است / برخورد شدید و عزل مدیر یک مدرسه به سبب پخش کلیپ ساسی مانکن

قم نيوز : ‏وزیر آموزش و پرورش در قم گفت: در خصوص پخش کلیپ‌های مبتذل سه مدرسه شناسایی شد یک مدرسه محل تردید است و آن مدرسه ای که شناسایی شد، با مدیر مدرسه برخورد شدید قرار گرفت و عزل شد.
بطحایی، وزیر آموزش و پرورش: پخش کلیپ‌های مبتذل، جریانی حساب شده است / برخورد شدید و عزل مدیر یک مدرسه به سبب پخش کلیپ ساسی مانکن
بطحایی، وزیر آموزش و پرورش: پخش کلیپ‌های مبتذل، جریانی حساب شده است / برخورد شدید و عزل مدیر یک مدرسه به سبب پخش کلیپ ساسی مانکن
به گزارش قم نیوز وزیر آموزش و پرورش  در نشست فصلی ستاد همکاری‌های حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه پشت پخش این کلیپ‌ها جریانی حساب شده است، اظهار داشت: برخی از این کلیپ ها که مجموعاً 15 دقیقه هستند بیرون از فضای مدرسه، مونتاژی است، اما همین که دانش اموز موسیقی مبتذل و شنیع را حفظ کرده نشانه هجمه و تغییر هویت است، در این خصوص سه مدرسه شناسایی شد یک مدرسه محل تردید است و با آن مدرسه ای که شناسایی شد، با مدیر مدرسه  برخورد شدید قرار گرفت و عزل شد.

سید محمد بطحایی به دیدار اخیر فرهنگیان کشور با مقام معظم رهبری اشاره داشت و افزود: در فرمایشات اخیر معظم له درخصوص بحث هویت دینی و اسلامی تأکید بسزایی داشتند و اشاره متفاوتی نیز به سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش کردند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری   در خصوص مسئله هویت بسیار تأکید کردند و خطرات جدی را برای آن ترسیم نمودند که نشانه های آن را امروز در هر کوی و برزن شاهد هستیم.

*هشدار نسبت به نشانه های تغییرهویت 

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: امروز تغییر هویت توپخانه ای دشمن قوی تر از توپخانه اقتصادی، سیاسی و سایر هجمه ها در حال تحرک و اقدام است.هرچند  شاهد فراوانی آن در جامعه نیستیم اما، نشانه های نامناسبی از تغییر هویت را برخی مواقع شاهد هستیم. این زنگ خطر بزرگی برای همه ما به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان ایران اسلامی است  و باید بیش از پیش با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشیم.

*هجمه های گسترده ای که آموزش و پرورش را هدف گرفته است

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این فضایی که امروز به سر می بریم و هجمه های گسترده ای که آموزش و پرورش را هدف گرفته است، به ظرفیت ارزشمند و گرانبهای حوزه های علمیه خیلی بیش از ده تا 20 سال قبل نیاز داریم، واقعا هجمه های سنگینی که در عرصه تعلیم و تربیت بچه ها و برنامه های پرورشی وارد می شود، بی سابقه و سنگین است.

بطحائی یادآور شد: در کنار این مشکلات،هجمه هایی که علیه  سیاست هایی که از یک سال قبل دنبال می کنیم، خیلی ما را اذیت کرد مثلا گفته شود آموزش و پرورش می خواهد آزمون را از دوره ابتدایی حذف کند، این گزاره کوتاه واقعا هزینه بسیار سنگینی را برای ما داشته است و چندین برنامه دیگر که در این موضع پیگیری می کنیم.

*شدت حافظه محوری مجالی برای تربیت و برنامه های پرورشی نمیگذارد

وی ادامه داد: بار محتواهای اموزشی در لایه حافظه محوری آن قدر زیاد است که مجالی برای تربیت و برنامه های پرورشی نداریم، کتب به گونه ای است که مسلسل وار باید فرمول های مختلف و تعابیر زیاد را حفظ کنند و به آن ها افتخار می کنیم، در حالی که هویت بچه ها از درون متلاشی می شود رنج واقعی آنجاست که می بینیم، فردی مدال های مختلف دارد ولی لباس متناسب با هویت ما ندارد و نمی دانیم باید برای رتبه هایی که دارد مورد تشویق قرار بگیرد یا بخاطر نوع پوشش و هویتی که در ظاهر خود دارد و ناشی از تغییر هویت است آن را توبیخ کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این تغییر هویت برای منِ معلم معنا دار است، لذا با همه این مسائل و مشکلات به ظرفیت حوزه های علمیه بیش از هر زمان دیگری نیازمندیم تا کمبود ی را که درمدارس احساس می کنیم را با وجود این عزیزان جبران کنیم.

*تشکر از حمایت های جدی آیت الله اعرافی

وی ضمن تشکر از حمایت های جدی آیت الله اعرافی در خصوص تعامل و همکاری همه جانبه ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: این حمایت و نگاه جدّی به امر تعلیم و تربیت که ازسوی آیت الله اعرافی همیشه بوده است، قوت و انرژی این حرکت را چندین برابر می کند و امیدوارم این همکاریها در قالب ستاد همکاریها بیش از پیش قوت و شتاب بگیرد.

*نیاز مبرم به طلاب متعهد و متخصص ئر عرصه «مشاوره»

بطحائی بیان داشت: ما درصدد هستیم با همکاری حوزه های علمیه نه تنها خلاء های موجود را پُر بلکه جامعه فرهنگی و معلمان خود را نسبت به این ظرفیت به روز کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع «مشاوره» گفت: در حوزه علمیه در رشته مشاوره، نیروی متخصص و متعهد و اسلام شناس تربیت می شود ما در آموزش و پرورش نیاز به چنین فردی داریم در جایی که آسیب های روانی و اجتماعی جوانان ونوجوانان و به طور کلی قشر دانش آموز ما را تهدید می کند نیاز مبرم به طلاب متعهد و متخصص داریم.

مقام عالی وزارت خطاب به دبیرستاد همکاریها تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد صرف نظر از جلسات مشخص شده فصلی که برگزار می شود به نقطه ای برسیم که به صورت مشترک با حضور مدیران دو نهاد چند روزی را به منظور بررسی و کارشناسی کردن موضوعات مهم تشکیل جلسه دهیم.

*نیازمند هوایی  تازه از سوی حوزه ها علمیه هستیم

بطحائی ادامه داد: با توجه به اتفاقات و هجمه هایی که علیه آموزش و پرورش رخ می دهد، در برخی مواقع نفس آموزش و پرورش بند می آید ودر این شرایط  نیازمند هوایی  تازه از سوی حوزه ها علمیه هستیم، طرحی را در دیدارماه گذشته با حضرت آیت الله مکارم شیرازی مطرح کردیم که اقدامات مقدماتی آن در برخی از مدارس مقاطع متوسطه دوم که زمینه پذیرش دروسی مثل عربی و فقه و معارف قرآنی دارند با بهره گیری از ظرفیت روحانیون و طلاب و اعطای گواهی نامه آمادگی لازم را داریم.

وزیر آموزش و پرورش به هجمه های اخیر علیه این وزارت خانه اشاره کرد و گفت:طی روزهای اخیر یک سری هجمه ها علیه آموزش و پرورش بودیم، کلیپ و فیلمی پخش می شود که برخی از آنان کاملا دروغ و ساخته شده است تا هدف اصلی شان یعنی لطمه زدن به آموزش و پرورش و بی اعتماد کردن خانواده ها نسبت به این نهاد مقدس را رقم بزنند.

رئیس ستاد همکاریها افزود: معلوم نیست کدام مدرسه و برای کدام سال است، این عناد و دشمنی ها طی ماههای اخیر علیه نظام آموزش و پرورش شدت گرفته ، جلساتی با هدف پیگیری جدی این موضوع تشکیل شده است و به زودی به نتایجی خواهیم رسید.

*برخورد جدی با منشا کلیپ های هدفمند 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پشت این ها جریانی حساب شده است، بیان داشت:برخی از این کلیپ ها که مجموعاً 15 دقیقه هستند بیرون از فضای مدرسه، مونتاژی است، اما همین که دانش اموز موسیقی مبتذل و شنیع را حفظ کرده نشانه هجمه و تغییر هویت است، در این خصوص سه مدرسه شناسایی شد یک مدرسه محل تردید است و با آن مدرسه ای که شناسایی شد، با مدیر مدرسه  برخورد شدید قرار گرفت و عزل شد.

انتهای پیام / ۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcaimn0.49n0i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما