يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 77609
منبع : خبرگزاری تسنیم

۱۵۰ میلیون یورو برای آبرسانی به روستاهای قم اختصاص یافت

قم نيوز : مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان قم با اشاره به برنامه‌های آب و فاضلاب روستایی استان در سال جاری گفت: برای امسال مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو برای آبرسانی روستایی از محل صندوق توسعه ملی اعتبار در نظر گرفته‌ شده است.
150 میلیون یورو برای آبرسانی به روستاهای قم اختصاص یافت
150 میلیون یورو برای آبرسانی به روستاهای قم اختصاص یافت
به گزارش قم نیوز محمد احمدی جبلی با اشاره به برنامه‌های آب و فاضلاب روستایی استان در سال جاری اظهار داشت: در سال 94 با توجه به اعتبارات صندوق توسعه ملی، برنامه‌ای با پیشنهاد وزارت نیرو، تأیید مجلس و تخصیص اعتبار از طرف مقام معظم رهبری تنظیم کردیم مبنی بر اینکه اعتباراتی به شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی برای آبرسانی به روستاها و ایجاد مجتمع‌های آبرسانی تخصیص داده شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سال 94 تاکنون گفت: تا به امروز توانسته‌ایم حدود 48 روستا را تأمین آب کنیم، برای امسال هم مبلغ 150 میلیون یورو برای آبرسانی روستایی از محل صندوق توسعه ملی اعتبار در نظر گرفته‌شده و در صورت تأمین اعتبار می‌توان آب‌رسانی به این روستاها را ادامه داد.

وی بیان کرد: در سال 94، مجتمع‌های آب‌رسانی را 80 روستا تعریف کرده بودیم ولی به 97 روستا افزایش‌یافته و ارتقاء پیدا کرد، برای امسال هم پیش‌بینی حدود 65 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی و ادامه این کار به روستاهای کرمجگان، بیدهند و همچنین امامزاده اسماعیل و وشنوه در بخش کهک کرده‌ایم.

احمدی جبلی ادامه داد: 18 روستای دهستان قمرود که در سال‌های گذشته کار آبرسانی را شروع کرده‌ایم امیدواریم در صورت تخصیص اعتبار کار را به اتمام برسانیم.


مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان قم با بیان اینکه با مشارکت چند دستگاه از جمله پایگاه هوایی قیام، شرکت آب و فاضلاب روستایی و شرکت شهرک‌های صنعتی با محوریت فرمانداری کار آبرسانی به 12 روستای دیگر را شروع کرده‌ایم، افزود: انجام این کار در قالب پروژه اقتصاد مقاومتی شامل 12 روستا در جاده قدیم قم- تهران بوده که در دستور کار قرار دارد که در صورت تأمین اعتبار آبرسانی به این روستاها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش سلفچگان روستای سنجگان را در دستور کار داریم، همچنین در بخش خلجستان و جعفرآباد از آب انتقالی به بخش قم هنوز بهره‌مند نیستند، از طریق وزارت نیرو در حال پیگیری هستیم تا تخصیصی را در نظر بگیریم تا بتوانیم منبع اعتباری بگیریم برنامه‌های مقدماتی در حال انجام است که در سال آینده برنامه‌های آبرسانی را انجام دهیم.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdci3qay.t1ayu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما