سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : 77696
منبع : خبرگزاری تسنیم

10 هزار تن نهاده‌های دامی وارد استان قم شد

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با کمبود نهاده‌های دام و طیور روبرو شدیم که ۱۰ هزار تن از استان‌های دیگر وارد کردیم تا مشکل کمبود آن رفع شود، با راه آهن و پایانه‌ها مکاتبه شده است تاحمل و نقل آن انجام شود.
۱۰ هزار تن نهاده‌های دامی وارد استان قم شد
۱۰ هزار تن نهاده‌های دامی وارد استان قم شد
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی در جلسه کارگروه تنظیم بازار که در سالن جلسات معاونت امور اقتصادی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید نگران تولیدکننده باشیم و به حمایت از تولیدکنندگان بپردازیم.

وی افزود: در کارگروه تنظیم بازار متولی هستیم در کنار حمایت از مصرف‌کنندگان از تولیدکنندگان نیز حمایت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: با کمبود نهاده‌های دام و طیور روبرو شدیم که 10 هزار تن از استان‌های دیگر اختصاص دادیم تا مشکل کمبود آن رفع شود، با راه‌آهن و پایانه‌ها مکاتبه شده است تا حمل‌ونقل آن انجام شود.

پورمیدانی عنوان کرد: قیمت تخم‌مرغ به زیر 5 هزار تومان رسیده است ولی قیمت مصوب 6500 تومان است که مرغداران نسبت به این موضوع ناراحت هستند.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته 4 الی 5 خردادماه صادرات تخم‌مرغ انجام می‌شود، یکی از راهکارهایی که برای تخم‌مرغ مورد تأکید است در دوره‌ای کوتاه‌مدت تخم‌مرغ ذخیره شود چون برای مصرف خانگی به میزان کافی وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار شد روی کارتن‌های تخم‌مرغ تاریخ زده شود و حدود یک ماه ذخیره‌شده و به صنعت سپرده شود و در مصارف بیسکویت و غیره استفاده شود.

پورمیدانی خاطرنشان کرد: تولیدکننده در حال ضرر می‌کند و باید تخم‌مرغ ذخیره‌سازی شود و همان‌گونه که درزمینهٔ مرغ ذخیره انجام و نتیجه گرفتیم درزمینهٔ تخم‌مرغ نیز باید این اقدام انجام شود.

محمود سیجانیرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قمنیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به این‌که شکر خاص است تنظیم بازار کشور باید نسبت به قیمت‌گذاری آن اقدام می‌کند.

وی افزود:با توجه به کمبود شکر در بازار اقدامات اساسی انجام شد و تلاش شد نیاز خانوار را رفع کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قمخاطرنشان کرد: تقویت حوزه بازرسی و نظارت یکی از طرح‌ها در ماه مبارک رمضان است و از 8 دستگاهی که در طرح نوروزی همکاری داشتند درخواست شد در طرح ضیافت ماه رمضان درزمینهٔ نظارت با ما همکاری داشته باشند.

استان قم ششمین تولیدکننده تخم‌مرغ کشور است

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار قم نیز بابیان اینکه قم ششمین تولیدکننده تخم‌مرغ کشور است،گفت: با توجه به اینکه ماه رمضان هستیم و تولید تخم‌مرغ افزایش پیداکرده قیمت این محصول با کاهش روبرو شده و تخم‌مرغ دست مرغداران مانده و در حال ضرر هستند.

حمیدرضا اسماعیلی افزود: سال 97 با اقداماتی که انجام شود آنفولانزای مرغی شیوع پیدا نکرد و پس از دو سال دستور صادرات آزاد شد و دو هفته پیش وزیر دستور داد صادرات تخم‌مرغ باز شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار قم تصریح کرد:صادرات که قطع ‌شود بازار را از دست می‌دهیم، یکی از موضوعاتی که باید تأکید است مکاتبه‌ای با وزارت جهاد و وزارت خارجه انجام شود و درخواست شود که نسبت به صادرات اقدام شود.

اسماعیلی ادامه داد:مرغ تخم‌گذار از مرغ گوشتی ضرر بیشتری دارد و با توجه به اینکه ماه رمضان هستیم و تولید تخم‌مرغ افزایش پیداکرده است قیمت این محصول کاهش پیداکرده و تخم‌مرغ دست مرغداران مانده و در حال ضرر هستند.

وی گفت: تخم‌مرغ ایران توسط عراق خریداری می‌شود و باید رایزنی انجام شود و با توجه به قیمت پایین تخم‌مرغ می‌توان به عراق صادر کرد و در این راستا نیازمند رفع مشکل صادرات هستیم.

انتهای پیا‌م/ 137
https://qomnews.ir/vdcepp8f.jh8foi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما