سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : 77698
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله سبحانی: آمریکا معادن و منابع کشورهای فقیر را غارت می‌کند

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با اشاره به رفتار منافق گونه آمریکا گفت: اگر آمریکا و دیگر قدرت‌های استکباری در اداره کشورهای دیگر مداخله نکنند دیگر شاهد جنگ در جهان نخواهیم بود.
آیت‌الله سبحانی: آمریکا معادن و منابع کشورهای فقیر را غارت می‌کند
آیت‌الله سبحانی: آمریکا معادن و منابع کشورهای فقیر را غارت می‌کند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در هفتمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، غارتگری‌های آمریکا در کشورهای فقیر جهان را تقبیح کرد و اظهار داشت: آمریکا کشوری منافق است که به کشورهای فقیر کمک‌های ناچیزی می‌کند و در قبال آن معادن و منابع این کشورها را غارت و چپاول می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه این اقدامات آمریکا جلوی پیشرفت کشورهای ضعیف‌تر را می‌گیرد، افزود: آمریکا برای بهره‌برداری از اموال این کشورها جلوی پیشرفت آن‌ها را می‌گیرد درحالی‌که اگر آمریکا و سایر قدرت‌های استکباری در امور کشورهای دیگر دخالت نکنند دیگر شاهد جنگ و درگیری در دنیا نخواهیم بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: قدرت‌های غرب و شرق باید از مداخله در اداره کشورهای دیگر جلوگیری کنند و به این طریق کشورهای وسط دنیا عقب نگه‌دارند.

وی در تفسیر  آیه 51 سوره توبه به باور و ایمان مؤمنان حقیقی اشاره کرد و اظهار داشت: مؤمنان واقعی می‌دانند که در راه جهاد الهی ضرری وجود ندارد و حتی اگر انسان در مسیر کشته شود هم به سعادت اخروی دست‌یافته است.

به گفته این مرجع تقلید شیعیان نرسیدن به فضیلت شهادت و زنده ماندن در جهاد در راه خداوند نیز عزت دنیوی و اخروی را برای انسان به همراه دارد.

استاد برجسته حوزه با تقبیح ریاکاری در آیه 52 سوره توبه نیز یادآور شد:خداوند در این آیه شریفه می‌فرماید انفاق‌هایی  که از روی ریاکاری

وی با اشاره به این واقعه تاریخی تأکید کرد: در این جنگ بعضی از منافقانه لشکریان اسلام آذوقه دادند تا به این طریق خود را همراه و یاور جهادگران نشان دهند اما نیت قلبی در جهاد در راه خدا مهم‌تر است.

آیت‌الله سبحانی  منافقان را خسر الدنیا و الاخره برشمرد و افزود: کسی که از جهاد در راه خدا دوری می‌کند ذلت را در دنیا و آخرت برای خود خریده است چراکه زندگی در دنیا برای او عذاب آخرت را به همراه خواهد داشت و مرگ نیز خسران اخروی و دنیوی را در بردارد.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر عمل و سرچشمه آن، تصریح کرد: در اسلام هم عمل و هم سرچشمه آن باید نیکو باشد تا آن عمل ارزشمند باشد درحالی‌که در جهان غرب نیکی یک کار را تنها در سودمندی آن خلاصه می‌کنند و نیت و انگیزه فرد را در نظر نمی‌گیرند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه افزود: این درحالی‌ است که در اسلام نیت الهی بسیار اهمیت دارد و کسانی مانند حاتم طائی هم با وجود کارهای نیکی که انجام داده است رضایت خداوند را به دست نیاورده است چراکه نیت الهی نداشته و صرفاً فعالیت‌هایش برای رضایت مردم بوده است.

وی ارزش و اعتبار فعالیت‌هایی که در راه رضای خدا انجام نمی‌شوند را زیر سؤال برد و تصریح کرد: اگر کاری برای نیتی غیر از رضای خدا انجام شود ریاکاری محسوب می‌شود و ارزشمند نیست.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg739u.ak9uy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما