پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 77743
منبع : خبرگزاری ايرنا

شرکت های دانش بنیان برای تولید نیازهای کشور آماده اند

قم نيوز : یکی از پژوهشگران قمی نمونه کشور گفت: شرکت های دانش بنیان با بهره مندی از توانایی های علمی و فناوری برای رفع نیازهای کشور در بخش های مختلف آمادگی کامل دارند و می توانند نمونه داخلی کالاهای تحریم شده را تولید کنند.
شرکت های دانش بنیان برای تولید نیازهای کشور آماده اند
شرکت های دانش بنیان برای تولید نیازهای کشور آماده اند
به گزارش قم نیوز علیرضا باباخان بیان کرد: حضور شرکت های دانش بنیان در عرصه های اقتصادی عاملی برای شکست فشار تحریم هاست و بیان دستاوردهای کشور در این زمینه علاوه بر مقابله با جنگ روانی دشمن، موجب افزایش اعتماد مردم به کارایی اقتصاد ملی و کنترل هیجانات رفتاری در بازار می شود.

وی افزود: جوانان کشور در قالب شرکت های فناور و دانش بنیان نه تنها می توانند نیازهای جامعه را برآورده کنند، بلکه درحال ایجاد تغییر در فرآیندهای اقتصاد ملی هستند که روند کسب و کارها را متحول خواهد کرد.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان با استفاده از روش های نوین علمی و فناوری، وضع موجود حاکم بر بازار را به چالش می کشند و فرصت های جدیدی برای کسب و کار و افزایش سطح درآمد عمومی ایجاد می کنند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه گفت: جوانان فعال در شرکت های دانش بنیان با رصد نیازهای کشور، راهکارهای رفع این نیازها را بررسی و بهترین راهکار را ارائه می دهند؛ برای نمونه اکنون که کشور با مشکل تامین گوشت قرمز مواجه است، گروهی از محققان جوان، در حال اصلاح ژن گوسفند ایرانی هستند که حداقل در هر زایمان دو قلو زایی داشته باشد و با این روش مشکل تامین گوشت قرمز کشور به زودی رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: در حوزه واکسن های دامی نیز اکنون جوانان ایرانی به توانایی تولید واکسن های راهبردی رسیده اند که علاوه بر مقابله با بیماری های فراگیر دامی، می تواند سالانه از خروج میلیاردها تومان ارز جلوگیری کند.

وی با اشاره به این که دامنه فعالیت شرکت های دانش بنیان بسیار زیاد و متنوع است، ادامه داد: با توجه به سطح توانمندی شرکت های دانش بنیان، امروز صنایع خودروسازی و پتروشیمی های فعال در کشور نیز به سمت استفاده از ظرفیت این شرکت ها حرکت می کنند و با انعقاد قراردادهای کلان، به دنبال تولید محصولات و قطعات مورد نیاز خود از این طریق هستند.

باباخان گفت:درحوزه های مختلف صنعت وتجارت کشوراین موضوع قابل مشاهده است و آینده اقتصاد ایرانی با فعالیت گسترده شرکت های دانش بنیان متحول خواهد شد.
وی بیان کرد: این بدان معنا نیست که در اثر تحریم ها هیچ مشکلی در کشور نخواهیم داشت بلکه بر این موضوع تاکید می کند که می توانیم این مشکلات را سپری کنیم و مساله غیرقابل حلی در مقابل خود نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین با استفاده از فناوری های جدید می توانیم مشکل انتقال ارز حاصل از فروش کالاهای خود در کشور های مختلف را حل کنیم و شرکت های دانش بنیان برای حل این مساله نیز ورود پیدا کرده اند.
این پژوهشگر نمونه کشور گفت: اثرگذاری تحریم ها با افزایش قدرت ما در حوزه علم و فناوری، به صورت خودکار از بین خواهد رفت و ما برای رسیدن به این نقطه آمادگی کامل داریم.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdchxqnq.23nqkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما