پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 77751
منبع : خبرگزاری تسنیم

نخستین شهرک شیلاتی ماهیان زینتی کشور در قم ساخته می‌شود

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از ساخت "شهرک شیلاتی ماهیان زینتی طغرود قم" به‌عنوان نخستین شهرک شیلاتی ماهیان زینتی کشور در قم خبر داد.
نخستین شهرک شیلاتی ماهیان زینتی کشور در قم ساخته می‌شود
نخستین شهرک شیلاتی ماهیان زینتی کشور در قم ساخته می‌شود
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی در حوزه کشاورزی و نیاز استان قم برای مدیریت مصرف آب در همه حوزه‌ها اظهار داشت: ساخت شهرک‌های کشاورزی و تجمیع تولیدات حوزه کشاورزی همسو می‌تواند گام مهمی در مدیریت تولیدات کشاورزی و آب در استان باشد.

وی طراحی نخستین شهرک شیلاتی ماهیان زینتی در کشور را در استان قم برای تحقق اهداف سازمان برای حرکت به سمت کشاورزی مدرن و مدیریت‌شده دانست و افزود: "شهرک شیلاتی ماهیان زینتی طغرود قم" به‌عنوان  نخستین شهرک شیلاتی ماهیان زینتی باهدف تجمیع تولیدکنندگان ماهیان زینتی و مدیریت آب و منابع زیستی در مساحتی برابر 10 هکتار طراحی‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ساخت این شهرک شیلاتی را گام مهمی در برنامه‌های  اشتغال‌زایی استان دانست و خاطرنشان کرد: این شهرک برای بیش از 700 نفر در کنار پرورش بیش از 100 گونه ماهی زینتی صادراتی اشتغال‌زایی کرده که در فاز دوم این پروژه استان قم به یکی از قطب‌های تولیدکننده ماهیان زینتی  کشور تبدیل می‌شود.

وی از ارائه تسهیلاتی بانکی کم‌بهره برای متقاضیان پرورش ماهیان زینتی نیز خبر داد و تأکید کرد: تسهیلات بانکی از محل اعتبارات استانی در نظر گرفته‌شده که با توجه به میزان پیشرفت کار ارائه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: در طراحی این شهرک تولید ماهیان زینتی آب‌شور و آب شیرین و یک واحد ماهیان وارداتی و یک واحد گیاهان  آبزی طراحی و در نظر گرفته‌شده است.

وی آغاز عملیات عمرانی این پروژه را هفته جهاد در سال جاری اعلام و تأکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده "شهرک شیلاتی ماهیان زینتی طغرود قم" که در بخش جعفریه واقع‌شده تا پایان سال 98 به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcgqu9u.ak9un4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما