پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 77757
منبع : خبرگزاری تسنیم

‌روان‌آب بعد از 26 سال در روخانه قره‌چای قم جاری شد

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم با اشاره به اینکه سال‌ها آورده رودخانه قره‌چای صفر بوده است از جاری شدن روان آب در این رودخانه بعد از ۲۶ سال خبر داد.
‌روان‌آب بعد از ۲۶ سال در روخانه قره‌چای قم جاری شد
‌روان‌آب بعد از ۲۶ سال در روخانه قره‌چای قم جاری شد
به گزارش قم نیوز احمد حاج حسینی مسگر در جلسه شورای معادن استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزارشد، با اشاره به نامه معاون اول رئیس‌جمهور در رابطه با استفاده از آورده سیلاب‌های برای احداث دیواره‌های حفاظتی در حاشیه رودخانه‌ها اظهار داشت: این طرح از سوی استان گیلان اجرایی شده است، معاون رئیس‌جمهور از استان‌ها خواسته که آورده مصالح سیلاب‌ها در همه استان‌ها بررسی و از آن برای احداث دیواره حفاظتی در حاشیه رودخانه‌ها استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم این طرح را در استان قم غیرعملی خواند و افزود: وضعیت استان قم نسبت به استان گیلان بسیار متفاوت است،  ما امسال در رودخانه قره چای بعد از 26 سال روان آب داشتیم و در این مدت آورد این رودخانه صفر بوده است.

به گفته وی بستر رودخانه‌های استان قم در این سال‌ها به‌قدری مورد برداشت مصالح واقع‌شده است که نهرهایی که سال‌ها حقابه داشته است به‌واسطه برداشت غیرمجاز مصالح دو متر پایین‌تر از سطح زمین رفته است.

حاج حسینی مسگر با بیان اینکه بسیاری از نقاط رودخانه‌های ما نیاز به بازسازی دارند، تأکید کرد: با همین وضعیت هم باید سیلاب‌های متعددی اتفاق بیفتد که این وضعیت به سابق برگردد و برداشت دوباره مصالح از رودخانه‌ها وضعیت آن‌ها را بدتر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم افزود: در استان قم به دلیل عدم زایشی بودن رودخانه و برداشت‌های متعدد مصالح از بستر رودخانه‌ها ازجمله ماسه‌بادی  برای طرح‌های عمرانی که در استان قم ایجادشده است گودال‌هایی به وجود آمده که باید طرح ساماندهی برای آن تعریف شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccmmqm.2bqmp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما