پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : 77761
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله اعرافی:خلاقیت و خلق سبک‌های نو و اثرگذار یکی از لازمه‌های حوزه علمیه است

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خلاقیت و خلق سبک‌های نو و اثرگذار را یکی از لازمه‌های حوزه علمیه دانست و گفت: تولید محتوای دینی در دنیای امروز ضرورت بسیاری دارد که باید حوزه علمیه برای این فعالیت دست‌به‌کار شود.
آیت‌الله اعرافی:خلاقیت و خلق سبک‌های نو و اثرگذار یکی از لازمه‌های حوزه علمیه است
آیت‌الله اعرافی:خلاقیت و خلق سبک‌های نو و اثرگذار یکی از لازمه‌های حوزه علمیه است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی در مراسم تکریم و معارفه رئیس قبلی و جدید پژوهشکده باقرالعلوم(ع) که ظهر امروز در سالن اجتماعات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت وفات ام الائمه حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: ما باید این را بپذیریم که تبلیغ با پژوهش پیوند ناگسستنی دارد.

وی افزود: تجربه بشر می‌گوید که برای هر کاری پژوهش بسیاری لازم است و برای مهندسی افکار و بردن اذهان بشر به مقصد نوین خود برساند، به امید اینکه با مدیریت جدید این پژوهشگاه روحی تازه در تحولات بزرگ پژوهشی و تبلیغی دمیده شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور هدایت افکار بشری را نیازمند به یک کار پژوهشی بزرگ دانست و گفت: کارهای بزرگی درزمینهٔ پژوهش و تبلیغ در قم صورت گرفت اما هنوز کافی نیست، و این کار نیازمند سامانه بزرگی برای شناخت زمینه‌های تبلیغی است.

امام جمعه قم شورای فرهنگ عمومی و شورای انقلاب را دو دستگاه فرهنگی برای شناخت زمینه‌های پژوهش تبلیغی نام برد و افزود:  در این دو شورا به مسائل نیازمند جامعه پرداخته‌شده اما این‌ها کم است چراکه این فعالیت‌ها لازم به کار دقیق تحقیقی دارد و برخی حدس و گمان‌هایی که درزمینهٔ ‌های اجتماعی به‌عنوان نظریه  گفته می‌شود، غلط و نادرست است.

وی تبلیغ را نیازمند یک حرکت نوین برای دسترسی به اهداف نوین برشمرد و گفت: ادبیات نوشتاری، گفتاری و هنری نیازمند نوزایی نوین در عرصه تبلیغ است.

آیت الله اعرافی یکی از شاخصه‌های شهید مطهری را داشتن ادبیات نوشتاری بیان کرد و گفت: ادبیات نوشتاری روان، درست، قوی و دارای سنجیدگی و جامعیت سخن  از ابزار مهم شهید مطهری بود که توانست در اندیشه‌های افراد تأثیرگذار باشد.

وی خلاقیت و خلق سبک‌های نو و اثرگذار را یکی از لازمه‌های حوزه علمیه دانست و ادامه داد: کم‌وبیش حس می‌شود که در ادبیات دینی کم‌کاری صورت گرفته است، تولید محتوا در دنیای امروز ضرورت بسیاری دارد که باید حوزه علمیه برای این فعالیت دست‌به‌کار شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه حضرت خدیجه(س) از افرادی است که از زمان خویش جلوتر بود، افزود: با توجه به اینکه ایشان در عصر جاهلیت عالم حضور داشتند اما در انتظار تحولات بزرگ بود و دران زمان و کم‌تر کسی در حد تراز خدیجه کبرا(س) قرار داشت و علاوه بر این بصیرت و آینده‌نگری درصحنه عمل حضور داشت و در همه‌جا یک کنش گر فعال بود.

وی بعثت پیامبر را یک خط بطلانی بر سیطره اهریمنی غیر الهی دانست و گفت: به حدی سپاه کفر و شرک پیش رفته بود که خانه خدا را مبدل به مرکز شرک کرده بودند و آن زمان نیاز به انسان‌هایی بود که درکی بالاتر داشته و در برابر امواج شیطانی تسلیم نشود و خدیجه کبرا(س) توانسته بود با نگاه خاص و روشن خود عصر جدیدی را پیش‌بینی کرده بود.

آیت‌الله اعرافی افزود: یکی از شاخصه‌های مهم حضرت خدیجه(س) این بود که اموالش را وقف پیامبر(ص) کرد و در زمان حیات خود طعم پیروزی را نچشید اما خداوند مقام والای ام المومنین و ام الائمه را به ایشان منصوب کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchzqnq.23nq-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما