جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : 77787
منبع : خبرگزاری فارس

ذوالنور: خبری از علائم نظامی و تاکتیکی شرایط جنگی در منطقه نیست

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هيچ علايم نظامي و تاكتيكي كه شرايط جنگي را در منطقه ديكته كند مشاهده نمي‌شود، گفت: اگر تجهيزات نظامي آمريكا بخواهد از خليج فارس به ما حمله كند چيزي جز تلي از خاكستر باقي نخواهد ماند.
ذوالنور: خبری از علائم نظامی و تاکتیکی شرایط جنگی در منطقه نیست
ذوالنور: خبری از علائم نظامی و تاکتیکی شرایط جنگی در منطقه نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، قم نیوز حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در سخنرانی بصیرتی که بعد از ظهر امروز در مصلای قدس برگزار شد با بیان اینکه ترامپ علاقه ای به درگیری نظامی با ایران ندارد اظهار کرد: ترامپ تاجر و معامله گر است و به دنبال سود و منفعت است و نمونه آن تهدیدات بین آمریکا و چین است که به دنبال این بود که با تهدید امتیاز بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اختلافات در آمریکا جدی است خاطرنشان کرد: اکثر مسوولان امریکایی موافق شروع جنگ با نظام اسلامی نیستند؛ شروع جنگ ممکن است با آنها باشد اما پایانش با آنها نیست و این جنگ می‌تواند زمینه جنگ جهانی سوم را فراهم کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جنگ با ایران بحران انرژی در دنیا ایجاد می‌کند گفت: ما اعلام کردیم اگر کشوری قصد اینکه جای ایران را در اوپک بگیرد داشته باشد با ایران اعلان جنگ کرده و همراه آمریکا شده است پس اگر نفت ایران از خلیج فارس عبور نکند نفت هیچ کشوری هم امکان صدور از این محورها را نخواهد داشت.

وی بیان کرد: ما بعد از دفاع مقدس اصولی داریم که هیچ کسی نمی تواند بر آنها خدشه وارد کند؛ اقسام مختلف تهدید علیه ما اجرا کردند و یک تهدید هم پراکنده اعمال شده که در بخش نظامی بوده است اما اینکه در مقیاس گستره آمریکا علیه ملت وارد شوند اتفاق نیفتاده به همین خاطر دشمن مکرر آن را به رخ میکشد.

وی تصریح کرد: هیچ کدام از کشورهای منطقه به تنهایی در قد و قواره جمهوری اسلامی و جنگ با ما نیستند و در این شکی نیست حتی عربستان سعی داشت آمریکا را ترغیب به این کار کند و هزینه اش را بدهد که آمریکا زیر بار نرفت.

ذوالنور با بیان اینکه محال است که کشوری در منطقه به ما حمله کند و نابود نشود افزود: پس قدرتی فرا منطقه‌ای باید وارد جنگ با ما شود و در زمینه هوایی، زمینی و هوایی برتر باشد تا بتواند کارش را به نتیجه برساند؛ همچنین این قدرت باید توانمندی جنگ برتر سایبری داشته باشد.

وی گفت: در برابر این مسئله چند راه داریم که یکی تسلیم شدن است که اگر می‌خواستیم تسلیم شویم چرا این همه راه آمدیم پس این با مبانی ما سازگار نیست؛ نخستین گزینه بزدل‌ها، ترسوها و واداده‌ها تسلیم است.

نماینده مردم قم در خانه ملت گفت: همین دوستانی که امروز نقش اپوزیسیون را بازی می‌کنند در زمان جنگ افغانستان نامه دادند رهبری که شما زودتر جام زهر را سر بکشید امام دیر جام زهر را سر کشید.

وی ادامه داد: راه دوم این است که برخی می گویند کجا آمریکا بر ما برتری دارد ما آمریکا را نابود می کنیم که این هم درست نیست و رهبری تاکید کردند که نباید دشمن را ضعیف دید. بودجه دفاعی سال گذشته آمریکا بالای ٧٥٠ میلیارد دلار بوده پس اگر بگوییم دشمن بر ما برتری ندارد رویایی است.

وی افزود: راه سوم این است که چه کسی گفته کسی که زور دارد برنده است، منطق قرآن خلاف این است و چه گروه‌های اندکی که به اذن خدا بر گروه‌های کثیر پیروز شدند، مگر در دفاع مقدس تمام دنیا مقابل ما نبود اما نتیجه چه شد.

ذوالنور خاطرنشان کرد: متناسب با این منطق بعد از دفاع مقدس استراتژی جنگ نابرابر را اتخاذ کردیم به این معنا که نقاط قوت دشمن ضعیف شده و از نقاط ضعف تمام بهره برداری را انجام دهیم.

وی به برخی استراتژی‌های نظامی دفاعی ایران در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: اگر تجهیزات نظامی آمریکا بخواهد از خلیج فارس به ما حمله کند چیزی جز تلی از خاکستر باقی نخواهد ماند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ علایم نظامی و تاکتیکی که شرایط جنگی را در منطقه دیکته کند مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: سیاسیون و اقتصادیون باید همیشه اذعان کنند که شرایط جنگی وجود ندارد اما نظامیون همیشه باید آماده جنگ باشند.

ذوالنور با تاکید بر اینکه پوشش پهپادی ما بر پایگاه‌های نظامی دشمن در منطقه به شکلی است که تمام تحرکات ثبت می‌شود اظهار کرد: تا زمانی که تحرکی علیه ما نباشد نظام اسلامی شروع کننده جنگ نخواهد بود و تاریخ هم همین را نشان داده است اما هر دست متجاوزی به سمت ما دراز شود، شکسته خواهد شد.

وی گفت: اگر دشمن موشکی به سمت ما بفرستد قبل از اینکه گرد و غبار آن بخوابد موشک ایران قلب تل آویو را خواهد لرزاند پس اگر دشمن بخت بد خود را امتحان کند و به ما تعرض کنند باید قبول کند که شیشه عمر اسرائیل در کمتر از نیم ساعت شکسته خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمن دل در گرو جنگ اقتصادی دارد و جنگ را عامل وحدت ملی و انسجام داخلی می داند پس همه چیزش را در جنگ اقتصادی و تبلیغات در این حوزه صرف کرده است.

ذوالنور تصریح کرد: مهم ترین عاملی که اجازه جنگ را نمی دهد مردم ما هستند چراکه با اخلاص و ایمان و باور مقاومت از انقلاب پشتیبانی می‌کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfeede.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما