يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 77862
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله مصباح یزدی: زندگی در دنیا هدف اصلی نیست بلکه مقدمه‌ای برای آخرت است

قم نيوز : رئیس مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: هدف اصلی از زندگی اجتماعی از دیدگاه اسلام، زندگی در دنیا مقدمه و مطلوبیت آن وسیله‌ای است و هدف نهایی نیست اگر به نفع و ضرر آن نگاه کنیم باید نفع و ضرر دنیایی و اخروی را مدنظر قرار دهیم.
آیت‌الله مصباح یزدی: زندگی در دنیا هدف اصلی نیست بلکه مقدمه‌ای برای آخرت است
آیت‌الله مصباح یزدی: زندگی در دنیا هدف اصلی نیست بلکه مقدمه‌ای برای آخرت است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه شنبه در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد اظهار داشت: بدون شک زندگی اجتماعی دارای منافعی است و بازندگی اجتماعی می‌توان نیازهای خود را تأمین کرد.

وی افزود: زندگی اجتماعی دارای ارزش و اهمیتی است و در آن برخی دچار ضرر می‌شوند و گفته می‌شود برای مقابله با ضرر قانون وضع می‌شود.

رئیس مؤسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: امروز یکی از مسائلی که مورد توجه است اینکه صدها کتاب در آمریکا علیه مسئله حقوق بشر نوشته‌ شده که این موضوع سیاسی است و سران قدرت‌های بزرگ از آن‌ سو استفاده می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: از رسول اکرم(ص) درباره مشروبات الکلی و قماربازی سؤال شد و از مخالفت پیامبر(ص) خبر داشتند ولی قصد داشتند با ایشان بحث کنند.
آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: باید محاسباتی انجام شود تا هدف نهایی از زندگی اجتماعی مشخص شود، برخی افراد همه انگیزه‌هایشان در چارچوب زندگی دنیا فراهم می‌شود و نفع و ضررهای مادی را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: باید به این موضوع توجه شود که هدف اصلی از زندگی اجتماعی از دیدگاه اسلام، زندگی در دنیا مقدمه است و مطلوبیت آن وسیله‌ای است و هدف نهایی نیست و اگر نفع و ضرر آن را نگاه کنیم باید نفع و ضرر دنیایی اخروی را مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8oea.uqeamzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما