دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 77875
منبع : خبرگزاری تسنیم

حجت‌الاسلام رفیعی: امروز اقتدار آمریکا و رژیم صهیونیستی از بین رفته است

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت: برای استقلال و روی پای خود ایستادن سختی‌ کشیده‌ایم اما امروز اقتدار آمریکا و رژیم صهیونیستی از بین رفته و هیچ جنگی را ما آغاز نکرده‌ایم ولی از کسی هم نمی‌ترسیم زیرا این وعده الهی بوده که آینده از آن مستضعفان است.
حجت‌الاسلام رفیعی: امروز اقتدار آمریکا و رژیم صهیونیستی از بین رفته است
حجت‌الاسلام رفیعی: امروز اقتدار آمریکا و رژیم صهیونیستی از بین رفته است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در سخنرانی‌ای که ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد،‌ با بیان انواع توحید اظهار داشت: توحید ذاتی، صفاتی، افعالی و عبادی 4 قسم توحید هستند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: قدرت و علم جزو ذات انسان نبوده و در زندگی دنیوی به آن دست می‌یابد در حالی‌ که صفات خدا عین ذاتش هستند،‌ همچنین هیچ اتفاقی بدون اذن خداوند در این عالم تأثیرگذار نبوده و تماماً‍ به‌دست خدا اتفاق می‌افتد.

وی سجده، رکوع و پرستش را برای غیرخدا مجاز ندانست و افزود: اگر چند خدا در زمین و آسمان بود در عالم فساد به‌وجود می‌آمد زیرا در صورت دوخدایی باید این دو با هم فرق داشته باشند و نمی‌شود که دو خدا شبیه هم باشند.

رفیعی آثار اعتقاد به خدا و توحید را دارای 6 اثر دانست و گفت: مهم‌ترین اثر اعتقاد به خدا مسئول بودن تمام اعضاء و جوارج انسان است، در واقع انسان موحد به هر چیزی نگاه نمی‌کند و یا به هر صدایی گوش نمی‌دهد، موحد بودن آدمی سبب قناعت او شده و از حرص ورزیدن اجتناب می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه دومین اثر اعتقاد انسان موحد را عدم استقلال و فقر ذاتی‌اش عنوان و تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) با آن عظمت که از مردم می‌خواهد "هرچه می‌خواهید از من بپرسید" در دعاهایی که از ایشان واردشده فرموده‌اند "من بنده فقیر خدا هستم".

وی رسیدگی به فقرا از سوی مسئولان نظام را مورد تأکید قرار داد و گفت: گرفتاری میان مردم زیاد است، کمک می‌شود اما این مقدارها خیلی کم بوده و نیاز است که بسیار بیشتر به فقرا و اقشار پایین‌دست جامعه کمک شود، قرآن کریم نخستین سفارشش به فامیل است و باید کمک کردن را از خویشاوندان خود شروع کرد.

رفیعی فرمان‌بری،‌ شجاعت، توکل و بازگشت به‌سوی خدا را 4 اثر دیگر موحد بودن انسان عنوان کرد و ادامه داد: یک انسان موحد به حال خود رها نبوده و تحت سیطره قدرت خداوند قرار داشته و بر اعمالش نظارت می‌شود.

وی ابراز کرد: رهبر کبیر انقلاب می‌فرمودند "یک‌ذره حب ریاست در من نیست" این شجاعتی بوده که امام راحل داشتند. برای استقلال و روی پای خود ایستادن بسیار سختی‌ کشیده‌ایم اما امروز اقتدار آمریکا و اسرائیل از بین رفته و شکسته است. هیچ جنگی را ما آغاز نکرده‌ایم ولی از کسی هم نمی‌ترسیم زیرا این وعده الهی است که آینده زمین از آن مستضعفان و مسلمانان خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: انسان موحد همواره باید در همه امور توسل و توکل به خدا داشته باشند،‌ توسل هم‌عرض با توحید نبوده بلکه زیرمجموعه آن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdkj05.yt0556a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما