دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 77880
منبع : خبرگزاری مهر
لیگ جهانی کاراته؛

شب طلایی کاراته ایران در استانبول/ایران قهرمان شد

قم نيوز : کاراته کاهای ایران در پایان دومین مرحله از رقابتهای لیگ جهانی کاراته موفق به کسب ۶ نشان طلا و ۳ مدال برنز شدند.
شب طلایی کاراته ایران در استانبول/ایران قهرمان شد
شب طلایی کاراته ایران در استانبول/ایران قهرمان شد
به گزارش قم نیوز دومین مرحله از رقابتهای لیگ جهانی کاراته سری A که از روز پنجشنبه ۱۸۱۳ کاراته کا در ۱۲۰ کشور به میزبانی ترکیه در استانبول آغاز شده بود، با قهرمانی تیم کشورمان به پایان رسید. در این مسابقات تیم اعزامی کشورمان موفق به کسب ۶ مدال طلا و ۳ برنز شد تا عنوان قهرمانی را کسب کند.

تیم کاتای بانوان طراوات خاکسار، حمیده عباسعلی، صالح اباذری، بهمن عسگری و مهدی قراری زاده ۶ مدال طلا، مهدی خدابخشی، علی مسیکینی و تیم کاتای مردان ایران با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فرازمهر هم سه نشان برنز برای کاراته ایران کسب کردند.

در دیدار نهایی کاتای تیمی بانوان تیم کشورمان با ترکیب پر یسا رحمانی، مائده نصیری پی و مهری یزدانی در برابر استرالیا موفق شد با ثبت امتیاز ۲۴.۴۶ در برابر ۲۴.۰۲ رقیب صاحب پیروزی شده و به نشان طلا دست پیدا کند.

در فینال وزن ۶۸+ کیلوگرم زنان حمیده عباسعلی با برتری مقابل «آیاکا سایتو» ژاپنی مدال طلای این وزن را بر گردن آویخت. وی برای رسیدن به دیدار نهایی «کبری گزوم» از ترکیه، را «رومانا برودرلین» از سوئیس، «نورا هالکوئیست» از سوئد، «هانا زیوکویج» از کرواسی، «حبیبا حلمی» از مصر و «چاهنز جامی» از تونس را شکست داد بود.

در وزن ۵۵- کیلوگرم بانوان طراوت خاکسار ۵ بر ۲ مقابل «یو ون» از چین تایپه دارنده ۲ عنوان سومی جهان و ۳ قهرمانی آسیا به برتری دست یافت و طلا گرفت. خاکسار قبل از دیدار نهایی «سیمونا زابورسکا» از مقدونیه، «گلمیرا اوسانوآ» از قزاقستان، «لائورن فورباتو» از فرانسه، «شیوری ناکامورا» از ژاپن، «سد الساندرا حسنی» از کرواسی و «جانا بیتس» از آلمان را شکست داده بود.

صالح اباذری که با برتری مقابل «آنجلا وسیچ» از کرواسی، «بوگدانتریکوز» از صربستان، «سیمونه مارینو» از ایتالیا، «صادق سنچولی» از کشورمان، «الکساندر کولوکوف» از روسیه و «ایمان سنچولی» از ایرلند شمالی به دیدار فینال راه یافه بود، در مبارزه نهایی برابر «گوگیتا» از گرجستان پس از تساوی ۲ بر ۲ با قانون «سنشو» (امتیاز نخست) به برتری دست یافت و طلا گرفت.

در وزن ۷۵- کیلوگرم بهمن عسگری که امروز با پیروزی مقابل «زبیر محمد انصاری» از هند، «احمد شدید» از اردن، «تیموفی لئونتف» از روسیه‌، «جرمن چارپنتیر» از شیلی، «هنری ویکوآ» از گرجستان و «عبدالعزیز عبدالمحمود» از مصر به دیدار نهایی راه یافته بود، در پیکار نهایی ۶ بر یک «لویجی بوسا» از ایتالیا را شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

فاطمه صادقی، محدثه آقایی، مجید حسن نیا، امیررضا میرزایی، هامون درفشی پور، امیرمهدیزاده، سید علی کریمی، تیم کاتای بانوان (مظفری نژاد، حسینی نصب و صادقی)، علی اصغر آسیابری، فاطمه چالاکی، سارا بهمنیار، رزیتا علیپور، شیما آل سعدی، ابوالفضل شهرجردی، ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاد نیز با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات حذف شدند.
https://qomnews.ir/vdcjyoea.uqeaozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما