دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 77885
منبع : خبرگزاری فارس

جهان باید سهم ایران در مبارزه با مواد مخدر را به رسمیت بشناسد

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه جوامع بین‌المللی تاکنون قدر تلاش‌های ایران در راه مبارزه با مواد مخدر و تقدیم شهدای متعدد را ندانسته‌ است گفت: جهان باید سهم ایران در مبارزه با توسعه و گسترش مواد مخدر را به رسمیت بشناسد.
جهان باید سهم ایران در مبارزه با مواد مخدر را به رسمیت بشناسد
جهان باید سهم ایران در مبارزه با مواد مخدر را به رسمیت بشناسد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار با سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: حوزه‌های علمیه رسالت‌های مختلفی در قبال آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دارند و اعتیاد در صدر این آسیب‌ها قرار دارد.

وی اعتیاد را یک ‌پدیده مخرب اجتماعی عنوان کرد و افزود: اعتیاد هزاران انسان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کام مرگ می‌کشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: چنانچه حوزه علمیه به صورت اصولی و درست در مسئله مقابله با مواد مخدر ورود کند مطمئنا مثمر ثمر خواهد بود.

اعرافی گفت: برای موفقیت در امر پیشگیری، وجود اطلاعات، مطالعات و تحقیقات دقیق علمی و اخلاقی موردنیاز است.

وی تصریح کرد: اعتیاد هم یک پدیده فردی است و هم‌یک‌پدیده اجتماعی و امید است با حضور روحانیت در امر فرهنگ سازی و پیشگیری استفاده از مواد مخدر گام‌های جدی برداشته شود.

امام ‌جمعه قم یادآور شد: تمام دستگاه‌های فرهنگی و به‌ ویژه حوزه‌های علمیه در برابر مسائل اجتماعی رسالت ذاتی دارند و حوزه علمیه در هر دو بخش معالجه و به‌خصوص پیشگیری استفاده از مواد مخدر خود را مسؤول می داند.

وی با اشاره به سیل ابتدای کشور گفت: در ابتدای سال حوزه‌های علمیه در مساله رسیدگی به مسایل فرهنگی و اجتماعی و کمک به هم‌وطنان سیل زده اقدامات خوبی را انجام داد که این اقدامات مورد حمایت اقشار مختلف قرار گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه افزود: حوزه علمیه ۳۰ تفاهم‌نامه مشترک با دستگاه‌های مختلف ملی را دنبال کرده و با برخی از دستگاه‌های ملی و استانی نیز برنامه پنج ساله مشترک را در محورهای مختلف دنبال می کند.

اعرافی تاکید کرد: جوامع بین‌المللی تاکنون قدر تلاش‌های ایران در راه مبارزه با مواد مخدر و تقدیم شهدای متعدد را ندانسته‌اند، جهان باید سهم ایران در مبارزه با توسعه و گسترش مواد مخدر را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcenv8f.jh8fvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما