دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 77897
منبع : خبرگزاری فارس

دووميداني‌كار قم نايب‌قهرمان دنيا شد

قم نيوز : دووميداني‌كار جوان و آينده‌دار قم در قاره اروپا با ايستادن روي سكوي دوم به نشان نقره پيكارهاي 2019 قهرماني دانش‌آموزان جهان دست يافت.
دووميداني‌كار قم نايب‌قهرمان دنيا شد
دووميداني‌كار قم نايب‌قهرمان دنيا شد
به گزارش قم نیوز تیمی که به نمایندگی از کشورمان راهی رقابت‌های 2019 قهرمانی دوومیدانی دانش‌آموزان دنیا شده بود، در ترکیب خود سه نماینده از استان قم داشت که یکی از آنها به نام علی رضایی سرمربی تیم ملی بود و دو نفر دیگر به نام‌های علی قاسم‌بابایی و مهدی رضایی برای کسب مدال به میدان رفتند.

در این دوره از پیکارهای جهانی که در شهر اسپیلت کشور کرواسی به انجام رسید، تیم دوومیدانی دختران و پسران دانش‌آموز ایران در مجموع موفق به کسب یک نشان نقره، سه مدال برنز و سه عنوان چهارمی شد تا در رده‌بندی نهایی بخش تیمی رتبه چهارم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص بدهد.

تنها مدال‌آور نقره‌ای تیم دوومیدانی دانش‌آموزان کشورمان در این مسابقات علی قاسم‌بابایی یکی از دو ملی‌پوش اعزامی از استان قم بود، دوومیدانی‌کار مستعدی که سابقه همراهی تیم ملی ایران در رقابت‌های برون‌مرزی مختلف و کسب مدال‌های رنگارنگ از رقابت‌های داخلی این رشته را در کارنامه دارد.

علی قاسم‌بابایی در رشته ١٠٠ متر این دوره از رقابت‌ها رکورد 10 ثانیه و 94 صدم ثانیه را از خود به ثبت رساند تا با اختلافی اندک نسبت به نفر نخست، روی سکوی نایب‌قهرمانی ایستاده و افتخار کسب مدال نقره مسابقات 2019 دوومیدانی قهرمانی دانش‌آموزان جهان را نصیب خود و کشورمان کند.

همچنین در این پیکارها دو مدال برنز توسط مرتضی عباس‌پور به دست آمد و این دوومیدانی‌کار پرتوان ابتدا در رشته ١١٠ متر با مانع و سپس در رشته پرش طول دو برنز کسب کرد، همچنین دو مقام چهارمی توسط حسین بیزار در پرش ارتفاع و رشته ٢٠٠ متر و یک مقام پنجمی توسط سبحان احمدی در دوی ٨٠٠ متر نصیب تیم ایران شد.

در شرایطی که تیم ایران نخستین‌بار تیم دختران دانش‌آموز را به مسابقات جهانی اعزام کرده بود، مهلا محروقی در پرتاب دیسک مدال برنز این دوره از مسابقات را به ارمغان آورد، ضمن اینکه حدیثه رئوف در رقابت نزدیک و نفس‌گیر رشته ١٥٠٠ متر مقام چهارم این دوره از مسابقات را به دست آورد.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdchq6nq.23nqwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما